Když v roce 2021 dvojčata, spoluzakladatelky a kreativní ředitelky Amalie a Cecilie Moosgaard vdechly život dánské značce Lié Studio, chtěly přemýšlet o luxusních špercích jako o součásti šatníku. Návrhy šperků koncipované v jejich studiu si kladly za cíl ozvláštnit každodenní oděv pracující ženy.

Nápadně jednoduché, uhlazené a všestranné šperky značky odrážejí eleganci a sofistikovanost, které odolají času, ročním obdobím i trendům.

Obě zakladatelky se shodují: „Kolekci značky Lié Studio vnímáme jako rozšíření našeho vlastního vkusu, nadčasového a klasického s moderním nábojem. S ohledem na rychlý životní styl se snažíme vyrábět kvalitní, každodenní doplňky, které pozvednou šatník. V konečném důsledku chceme, aby žena díky Lié bez námahy vypadala a cítila se sebevědomě nehledě na příležitost a na to, kam ji den zavane.“

V počátcích svého působení v módním průmyslu byla značka Lié Studio dostupná výhradně online a prostřednictvím vybraných retailových partnerů. Postupně si však získala oblibu mezi módní smetánkou i v úzkých kruzích takzvaných It girls.

„Díky tomu, že jsme v oboru pracovaly od útlého věku, jsme si každá vybudovala silnou celosvětovou komunitu na sociálních sítích. Proto se nám od začátku dařilo rozšířit značku mezi globální publikum,“ vzpomínají Amalie a Cecilie.

Minimalistické formy inspirované skandinávskou estetikou okamžitě zapůsobily na moderní cítění jejich světové klientely, zejména ve Spojených státech. „Naše profily na Instagramu a Pinterestu nám pomohly prosadit značku na mnoha trzích a posléze i u našich skvělých retailových partnerů,“ dodává dvojice.

Posledních šest měsíců bylo pro značku obzvláště klíčových. V dubnu loňského roku uvedlo Lié Studio na trh limitovanou kolekci pro Net-A-Porter. Dánská firma také nedávno představila sérii kožených doplňků s názvem The Staples. Po těchto milnících následovalo otevření historicky první pobočky v budově Egmont Media House na Vognmagergade v Kodani.

Čisté linie, do detailu promyšlený design a nekompromisní výběr materiálů byly klíčovými pilíři pro uvedení kamenného obchodu do provozu.

„Lié Studio chápeme jako širší filozofii designu mimo šperky nebo kůži. Obsáhnout celý charakter značky pouze v online prostoru může být náročné, proto jsme chtěly otevřít fyzickou prodejnu, kde bychom mohly přivítat naši komunitu a zprostředkovat jí zážitek, který by překročil hranice dvou dimenzí,“ uvažují sestry Moosgaard.

Najaly tedy skandinávského designéra Julia Neilsona, aby na ploše čtyřiceti metrů čtverečních proměnil vizi ve skutečnost. „Julia jsme si poprvé všimly díky jeho práci pro obchod s pánským oblečením Goods v Kodani a jeho důraz na jednoduchost a výběr materiálů se dokonale shodoval s naší představou.

Ve svém portfoliu má projekty kostelů i soukromých rezidencí, v nichž předvedl své zkušenosti s multifunkčními prostory, které souzněly s naší touhou propojit architektonické prvky s maloobchodním prodejem a osobním stylem,“ vyprávějí Amalie s Cecilií. „Jeho úkolem bylo vyjádřit identitu značky a najít průsečík mezi osobním stylem, architektonickým dědictvím a moderním retailem.“

Spíše než o prodej zboží se tým snažil o vytvoření útulné a příjemné atmosféry. Mezi klíčové prvky, které spojily nákupní zážitek s vlastním stylem zakladatelek, patří ústřední dýhovaná výkladní skříň, která slouží jako obrovská šperkovnice. Podle zakladatelek byl tento detail nedílnou součástí návrhářské koncepce.

„Juliusova hluboká znalost kulturní historie a jeho bohatý přehled o materiálech z něj dělají ideálního spolupracovníka, který náš sen dokázal uvést do praxe a vytvořit tak prostor, který je zároveň příjemný, elegantní a odráží filozofii značky,“ potvrzují Amalie s Cecilií.

V prostorách první vlaštovky společnosti Lié Studio v Kodani se návštěvníci ocitnou v moderní šperkovnici , kde může každý volně objevovat, zkoumat a kochat se promyšleným designem.