Jeden z nejluxusnějších módních domů Fendi se rozhodl rozšířit sortiment nečekaným směrem. Ikonický italský brand spojil síly s firmou MATE a výsledkem je skládácí elektrokolo.
MATE je přitom svým zaměřením klientele Fendi na míle vzdálené. Kodaňská firma, založená roku 2016, je vyhledávaná především sportovními nadšenci, kteří milují minimalistickou severskou estetiku.
Za krátkou dobu si MATE vysloužil silnou pozici na trhu především díky elektrokolům, která jsou nejen stylová, ale také lehká a skladná. Pomocí crowfundingu pak firma vybírala miliony dolarů na model MATE X, cílící především na milovníky offroadu.
Model představený společně s Fendi má konstrukci v odstínu béžové s logem Fendi FF. Na řídítkách je upevněna kabelka Fendi Baguette, model oblíbený i díky seriálu Sex ve městě.
Rychlost stroje ovládáte na LCD displeji, přes USB můžete nabíjet různá elektronická zařízení a díky nízké váze si kolo vezmete kamkoli. Zároveň má ale kvalitní terénní pneumatiky, takže se nemusíte bát odbočit z městských bulvárů.
Zatímco jiná kola od MATE se dala zaslat do Česka, limitovaný model od Fendi je k dispozici pouze na předobjednávku v Palazzo Fendi Omotesando a v některých buticích, kde bude k dispozici také skateboard, surfové prkno či volejbalový míč.
Kreativní ředitel Fendi Kim Jones se evidentně touží přiblížit odlišnému typu zákazníků, než na které se doposud módní dům založený v roce 1925 v Římě zaměřoval. Karl Lagerfeld, který ve Fendi působil čtyřiapadesát let, tvořil modely a doplňky v opulentním luxusu.
Pravé kožešiny, extravagance a výrazné šperky ale vystřídal střízlivější pohled. Značka se před dvěma lety zřekla jak pravých kožešin, tak použití kůže exotických zvířat.
Velký prostor dostaly spolupráce – ať už s módním domem Versace, nebo se značkou stahovacího prádla od Kim Kardashian. Ani pro MATE však není spojení se s luxusním módním domem novinkou: před třemi lety se na trhu objevil jejich společný počin s Moncler.