Značka Antipearle je na českém šperkařském poli matadorem – Markéta Márová ji založila už v roce 2009. O tři roky později si z Designbloku odnesla první cenu za nejlepší šperk a nominaci na Czech Grand Design, v roce 2015 otevřela kamenný obchod v centru Prahy. Dnes její tým tvoří dvě desítky lidí a na kontě mají už dvacet kolekcí.
Markéta Márová značku založila v dobách, kdy na trhu moc českých šperkařů ještě nebylo, s počáteční investicí tři sta tisíc korun: „Byla to pro mě úplně nová výzva – nestudovala jsem šperk, nýbrž jsem dokončila Institut tvůrčí fotografie,“ vzpomíná zakladatelka.
Primární inspirací šperků Antipearle, jak už název napovídá, je podmořský svět: „Značka vznikla v době, kdy jsem se začala potápět a podmořský svět mě naprosto uchvátil. Je tam nepřeberné množství inspirace a krásy,“ vysvětluje Márová, která má momentálně na starosti řízení firmy a celého týmu.
Antipearle pracuje převážně se zlatem, stříbrem a diamanty, vyniká ale právě využitím perel: „Perly, na rozdíl od diamantů, díky měkkosti materiálu stále pracují a mění svůj tvar, proto je jejich zasazení do šperku složitější,“ vysvětluje specifičnost užití perel ve šperkařství Markéta Márová. Dodává, že perly převážně dováží z Asie a nakupuje na mezinárodních perlových trzích po celém světě nebo je nechává na objednávku dovážet.
Prvním úspěchem, kterým na sebe značka také nejvíce upozornila, bylo vítězství v kategorii nejlepší šperk na mezinárodní přehlídce designu Designblok a následná nominace na Czech Grand Design v roce 2012: „Značka se stala známou a prodeje začaly stoupat, nebyly to obrovské skoky, spíše postupně vše se začalo dařit,“ vzpomíná Márová.
Velkým mezníkem byl poté i showroom na Janáčkově nábřeží a spuštění e-shopu v roce 2010. O deset let později se Markéta rozhodla přesunout prodej do kamenného obchodu v Rytířské ulici v centru Prahy. Mít kamenný obchod je ale pro Márovou a Antipearle důležité i kvůli osobnějšímu kontaktu s klienty.
Dnes je poměr šperků prodaných na e-shopu a v kamenné prodejně vyrovnaný, a na všech svých kanálech tak Antipearle prodá okolo 250 kusů šperků měsíčně, s tím, že v období Vánoc se číslo až čtyřnásobně zvýší. Cena se pohybuje od patnácti set korun do půl milionu. Nejdražší šperk byl náhrdelník ze zlata a briliantů vytvořený na zakázku, který stál přes 550 tisíc.
Díky designům (které se od klasiky, jako jsou perlové náušnice nebo náramky, dostávají až k velmi hravým a originálním vzorům například žraločích zubů nebo krabích klepet) má Antipearle velmi široké spektrum zákazníků a zákaznic.
„Typického zákazníka vůbec nelze definovat. I když hlavní skupinou jsou lidé ve věku od dvaceti do šedesáti let. Překvapuje nás ale, že máme i spoustu mladých klientů – to se bavíme o věkové skupině patnáct plus. Dělá nám to ohromnou radost,“ říká Márová a přiznává, že si je vědoma, že to má na svědomí pravděpodobně jejich prezentace na sociálních sítích.
Ty totiž vede Antipearle velmi svěže, v souladu s aktuálními trendy nejen v oblasti stylingu a fotografie, ale také osobností. Tváří Antipearle se tak v minulosti stala například zpěvačka Annet X, DJ Nobodylisten – oba z Forbes výběru 30 pod 30 – nebo herec Tom Sean Pšenička. V poslední kampani se objevila moderátorka Zorka Hejdová, zpěvák Šimon Opp, influencerka Alex Sedláčková a modelka Erika Palkovicova.
Kromě toho můžete šperky Antipearle pravidelně v módních editorialech, na červeném koberci či ve videoklipech: „Máme okolo sebe tým influencerů a dalších osobností, kteří jsou zároveň i naši dobří přátelé a na této bázi se nám spolupracuje opravdu skvěle,“ osvětluje PR strategii značky Márová.
V roce 2024 plánuje Antipearle další kolekci: „S tím je spojeno mnoho práce a výzev, na které se však celý náš tým těší,“ uzavírá Márová.