Americkému řetězci restaurací s rychlým občerstvením McDonald’s za čtvrté čtvrtletí klesl kvůli uzávěrám v důsledku šíření nového koronaviru čistý zisk o 12,4 procenta na 1,38 miliardy dolarů (29,8 miliardy korun). Ani zisk ani tržby nedosáhly odhadů analytiků.
Tržby v uplynulém kvartálu klesly o 2,1 procenta na 5,31 miliardy dolarů (114,7 miliardy korun). Analytici přitom čekali 5,37 miliardy dolarů. Zisk na akcii bez zahrnutí jednorázových položek činil 1,70 dolaru, zatímco analytici v průměru odhadovali 1,78 dolaru.
Agentura Bloomberg poznamenala, že hospodářské výsledky prokázaly sílu firmy na americkém trhu. Řetězec uvedl, že restrikce zaváděné proti šíření koronaviru zasáhly jeho zahraniční trhy, zejména pak ty, kde méně prodává formou drive-thru, tedy z okénka přímo do auta.
Pandemie covidu-19 vedla k posílení modelu společnosti, který se opírá o prodej z okénka do auta, a také o nízké ceny. McDonald’s tak zvýšil podíl na americkém trhu. Společnost se také snaží posílit propojení technologie s objednáváním a doručováním.