Dva pandemické roky zásadně ovlivnily i trendy v oblasti módy, kterou nosíme do práce. Vypadá to ale, že na muže se v tomhle případě trochu zapomnělo. A přitom jde o díru na trhu, která si zaslouží vyplnit. Co tedy na sebe, když vás čeká důležitý online meeting uprostřed karantény?
Pandemie sice vytvořila příležitost a i v Česku vzniklo několik projektů luxusního oblečení na doma pro ženy. Hedvábná kimona a šaty s tenkými špagetovými ramínky by člověk s ochotou oblékl i mimo důvěrně známé čtyři stěny.
Muži ale zůstávají v tomto ohledu vydaní na pospas teplákům, tričkům a županům. Kde jsou ty časy, kdy domácí oděv pro muže vypadal tak, že by s tím dnes udělali velkou parádu na plese MET gala? Představte si barevná atlasová saka, které připomínaly kimona, s páskem a sametové trepky.
Jeden z největších online butiků s luxusní pánskou módou MR PORTER zažívá ale zvýšený zájem o kolekce, které „v sobě kombinují pohodlí domova s nonšalantní elegancí“. Vzhledem k tomu, že se tu prodávají takové značky jako je Tom Ford, Celine Homme či Prada, je jasné, že movitým módemanům trička a tepláky po pandemických dvou letech přestávají stačit.
„Nabízíme jedenáct prémiových značek domácí módy a šestnáct značek luxusních pyžam. Oproti předchozím letům jsme nabídku výrazně rozšířili,“ říká nákupčí MR PORTER Simon Spiteri. Dodává, že klienti si teď oblíbili také dlouhá trika s kašmírem, černé mikiny s příměsí alpaky nebo hedvábné župany.
Je zároveň očividné, že pokud se kancelářský dresscode uvolňoval už před epidemií, covid vše jen urychlil a dokonce bankéři z Wallstreet byli viděni na video hovoru v teplákové mikině.
Stačí si podle rady Spiteriho vzít pod župan košili či rolák a rázem vypadáte na Zoom konferenci jako někdo, kdo má život pod kontrolou i v případě, že ho schvátil zákeřný virus.
Tento styl využijete i po návratu do kanceláře, proto trendy velí jasně: obleky tu a tam ustoupí pleteninám, strohé odstíny zase zářivým barvám. Čím progresivnější pracoviště, tím výrazněji se zaměstnanci budou chtít vyjádřit prostřednictvím svých módních voleb.
V Česku je trendy oblečení pro muže obrovskou podnikatelskou příležitostí. Chybí tu nejen slušivé domácí oblečení, ale i móda, která nebude ani příliš formální jako reprezentuje třeba Blažek, ani sportovně funkční či omezená věkem (trička a mikiny od Jana Černého jsou sice super cool pro dvacátníky, ale nekonvenují tomu, kdo nechce nosit streetwear po třictíce).
Představte si pletené komplety, jako od Brunello Cucinelli, ale lokální provenience, které nebudete chtít odložit ani v post-pandemickém světě. Pohodlné jako tepláky, ale z prémiových materiálů a nadčasových střihů.
Tato díra na trhu, která tomu, kdo ji zaplní, může přinést bohatství i záslužné ostruhy v podobě pozvednutí kultury odívání českých mužů, má ale jedno velmi náročné úskalí. Naučit lokálního zákazníka, jak je pro něj důležité naučit se správně oblékat.