Seriál Emily in Paris by mohl ve výkladovém slovníku trůnit jako synonymum pojmu guilty pleasure. Nenadchl kritiky, štval i řadu fanoušků, ale stejně patřila jeho první řada k nejsledovanějším titulům na Netflixu. Zapnulo si ji až 58 milionů domácností.
A ono se těžko divit, do koronavirové deprese v říjnu 2020 přinesl seriál navoněnou, barevnou a až kýčovitě krásnou Paříž a deset epizod nabídlo vítaný, jakkoli jednoduchý až podbízivý únik od problémů všedních dnů.
Druhá řada se odklepla krátce po premiéře a dnes 22. prosince dorazila na Netflix. Vítězná taktika se nemění, a tak i deset nových dílů má jasný plán – nabídnout rozptýlení v době, kdy koronavirová pandemie znovu sílí a straší novou mutací omikron.
Tvůrci zvolili přímočarou strategii. Ve světě Emily in Paris koronavirus zkrátka neexistuje. Přitom celá řada dlouho běžících seriálů na to šla úplně opačně a naopak pandemii reflektuje, například Tohle jsme my, Doktoři nebo Shameless. Jenže to by bylo proti základním principům téhle show.
„První řada nám v době premiéry nabídla možnost úniku a cítili jsme, že to bylo něco, co má pokračovat i dál – neřešit koronavirus a přinášet oddych, zábavu a humor v době, kdy je potřeba nejvíce,“ řekla herečka Lily Collins, představitelka hlavní role Emily, pro Variety.
Tohle rozhodnutí nicméně vyústilo v řadu paradoxních situací, protože druhá řada se pochopitelně natáčela v době, kdy pandemie nadále zuřila. A ve městě, kterému se zdaleka nevyhnula, v Paříži.
„Natáčeli jsme v lidnatém městě, kde se nosily roušky, a přitom jsme chtěli točit svět, kde covid neexistuje, takže jsme se museli pokaždé ujistit, že se roušky sundají a po záběru si je lidé zase vezmou,“ přiblížila Collins. „Bylo nicméně pár scén, kdy jsme začali natáčet a já si uvědomila: Počkat, polovina lidí na scéně má pořád roušku.“
Emily in Paris vypráví příhody mladé Američanky, která se do Paříže přestěhovala za prací pro marketingovou firmu Savoir. Příběh se točí kolem toho, jak se Emily Cooperová rozkoukává v cizím prostředí a naráží na kulturní bariéry a do toho ještě řeší svůj vlastní milostný život.
Tematicky nic převratného ani přehnaně složitého, jenže na tom právě seriál stojí, netouží být přehnaně intelektuální zábavou. „Je to odlehčená verze našeho světa, však je to komedie,“ říká Collins. „Doufám, že se diváci budou častěji poznávat v různých postavách a budou mít pocit, že jsou v seriálu někým reprezentováni.“
Za Emily in Paris stojí Darren Star, ostřílený seriálový tvůrce, který má na svědomí takové klasiky jako Beverly Hills 90210, Melrose Place nebo Sex ve městě, kterému je novinka nejpodobnější.
Vzhledem ke zkušenostem šedesátiletého Stara nebylo pochyb, že přesně ví, jaký příběh chce vyprávět. Titulní postava Emily už v první sérii svou povrchností a neotesaností leckoho rozčilovala, což ale bylo Starovým úmyslem. „Emily měla být trochu otravnou postavou,“ řekl pro Entertainment Weekly.
Chováním možná nesedla každému, ale její outfity se staly hitem. Po uvedení seriálu se ženské či módní weby plnily články o tom, kde sehnat oblečení po vzoru Emily. Všichni najednou chtěli nosit červený baret jako Emily a hledání fráze „Emily in Paris outfits“ vylétlo na Pinterestu o 242 procent.
Největší zásluhu na tom má kostýmní designérka Patricia Field, která pracovala i na Sexu ve městě a udělala z Carrie Bradshaw módní ikonu. Teď je ale doba jinde, v kurzu je rozpustilá Emily a věřte, že počínaje dneškem, bude svět zase napjatě vyhlížet, v čem se bude potulovat po pařížských bulvárech tentokrát.