Je to téměř symbolické načasování. Dvacet let poté, co Stella McCartney poprvé vstoupila do světa high-street módy po boku H&M a zásadně tím přepsala pravidla designérských spoluprací, se dvojice znovu setkává, tentokrát nikoli jen kvůli nové kolekci, ale kvůli nové kapitole, která má ambici redefinovat samotný význam módní spolupráce.
Na jaře 2026 se na trh dostane kolekce Stella McCartney × H&M, jež propojí archivní klasické modely britské návrhářky s novou generací převážně recyklovaných materiálů. Siluety, které kdysi spoluutvářely estetiku moderní ženské módy, se vracejí v podobě nadčasových outfitů, nyní však vytvořené tak, aby obstály i ve světě, který chce neustálé inovace.
Tato spolupráce není jen nostalgickým návratem, H&M ji popisuje jako nový model partnerství, protože nejde pouze o oblečení. Součástí je i nově vzniklá Insights Board, platforma sdružující hlasy z celého módního průmyslu, která má fungovat jako laboratoř myšlenek i katalyzátor skutečné změny. Jejím cílem je otevřený dialog o tom, jak mohou módní značky iniciovat posuny v oblasti udržitelnosti.
Stella McCartney zůstává jednou z nejvýraznějších vizionářek současné módy, a to nejen díky estetice, kterou tvoří, ale i proto, že už dvacet let se snaží dělat fashion udržitelným a ohleduplným způsobem.
„Práce na přepracování kousků z mého archivu mi přinesla velkou energii a radost,“ říká. „Je to příležitost ohlédnout se, jak daleko jsme došli v oblasti udržitelnosti, a zároveň si přiznat, že před námi leží dlouhá cesta. Skutečná změna může nastat jen tehdy, když budeme vyvíjet tlak zvenčí i zevnitř. A já vždy věřila právě v působení zevnitř,“ uvádí.
„Stella je skutečná průkopnice,“ říká Ann-Sofie Johansson z H&M. „Od počátku měnila pravidla svými návrhy, které vyzdvihovaly ženskost a současně narušovaly zavedené normy. Její morální kompas a neúnavné úsilí o udržitelnost nás dlouhodobě inspirují,“ tvrdí.
Kolekce Stella McCartney × H&M bude na trh uvedena na jaře 2026.