„V Itálii se cítím jako outsider, protože mám tak trošku americkou mentalitu. Ale jsem outsider i pro Američany, protože má mentalita je taky malinko italská,“ říká Francesco Ragazzi, art direktor oděvní značky Moncler, který mimo to před dvěma lety rozjel vlastní streetwear brand Palm Angels.

Brand, který v sobě kombinuje italské krejčovství se skejťáckou uvolněností a který si za dva roky získal významné publikum. Dokonce tak velké, že je na spadnutí otevření prvního monobrand obchodu (možná překvapivě v Hongkongu) a v únoru taky rozjezd e-commerce.

Poslední objev milánských módních kruhů právě chystá prezentaci kolekce podzim/zima. Té kolekce, která byla prezentována na milánském týdnu módy a která znamenala pro tohoto módního kreativce návrat domů. „První dvě show jsem místo Milána uspořádal v Paříži. Na jednu stranu proto, že se mi líbí jít proti proudu. Na tu druhou –protože to dávalo z obchodního hlediska větší smysl. Pařížský týden módy totiž přitahuje určitý druh zákazníků, kteří se umějí identifikovat s mými produkty.“

ragazzi

Teď se Ragazzi snaží Itálii naučit, že život není jen o Fendi a Pradě. Že existuje taky styl mikin s rastafariánskou paletou barev, ležérně navržené oblečení o nadměrných velikostech a taky sem tam motivy lístků kannabis. Prostě víc ulice a méně snobství. Neboli kontrast k tomu, jaká je DNA oslavovaných tradičních značek Made in Italy.

Většina zákazníků značky Palm Angels pochází z Ameriky a asijsko-pacifického regionu. „Cílím na mladší konzumenty. Kluk, kterému je dnes dvacet, zůstane loajální mé značce, až mu bude třicet. To tyhle tradiční značky jsou typické pro lidi kolem čtyřicítky, padesátky, kteří už mají svůj styl vyhraněný,“ říká Ragazzi.

Čtěte také: Když se obléká čínská elita

Než se nadšený skateboardista probil na evropská přehlídková mola se značkou Palm Angels, vydal v roce 2014 knihu o komunitě skejťáků v Los Angeles, do níž sám pořizoval velkoformátové fotografie. „Skrze tuto knihu jsem chtěl lidi přimět, aby tuto komunitu přehodnotili. Její image byla zprvu trošku alternativní a taky trošku levná. Snažil jsem se využít své fotografie a estetiku a povýšit skateboarding na druh umění.“

pal

A uměním je taky Ragazziho street móda, která teď oslovuje i slavné tváře. Třeba Pharrell Williams, zpěvák, producent a taky držitel deseti cen Grammy mimo to, že napsal předmluvu k jeho knize, je často viděn s oblečením s palmou v logu. On a další z nové vlny hiphopových umělců se často v Ragazziho outfitech vystavují i na Instagramu.

„Product placement prostřednictvím celebrit je důležitý pro image, ale i pro kreativitu. Často své oblečení navrhuju, když mám v mysli konkrétní slavnou osobnost,“ odhaluje Ragazzi své metody. „Bohužel dnes je často důležitější říct příběh než udělat skvělý produkt. Lidé totiž nechtějí jen vlastnit výrobek, oni chtějí být součástí světa, který představuje.“

Čtěte také: 3D kostým jako Lady Gaga. Rýsuje se trojrozměrná budoucnost české módy

A on zná obě jeho polokoule. Dřív žil v New Yorku a Los Angeles, ale pak se vrátil ke kořenům – do Itálie. Do Ameriky létá jednou dvakrát za měsíc a na prázdniny na Floridu.

„Los Angeles mám spojené s vůní marihuany, je cítit všude. Když jsem přijel poprvé, pomyslel jsem si: Bože, celé město na ní jede. Kannabis je důležitou součástí skejťácké kultury. Do knihy se mi to nepodařilo napasovat, proto se snažím předat ten vzkaz ve svých kolekcích,“ říká o lístcích marihuany, které se staly jakýmsi synonymem značky Palm Angels.