Dříve vás do klubu bohatých a stylových mohla vzít ta správná kabelka. Ať už s propleteným monogramem „C“ jako Chanel či „LV“ jako Louis Vuitton, popřípadě s dalšími písmeny abecedy, jako je „G“ jako Gucci nebo „H“ jako Hermés.
Situace se však změnila poté, co do vedení francouzského módního domu Celine nastoupila v roce 2008 britská návrhářka Phoebe Philo a převrátila pravidla luxusu naruby.
Kabelky, které navrhovala, měly velmi jednoduchý a nadčasový tvar. Vycházely z kufříků nebo evokovaly malá psaníčka ve stylu třicátých let. Byly z prvotřídní kůže, ale logo módní značky byste na nich hledali marně. Onu „celinku“ sice zasvěcení poznají i na dálku, ale pokud nejste módní znalec, onen pocit, že patříte do exkluzivního spolku vám okamžitě nezaručí.
Funkci statusových kabelek proto převzaly náramky, které o luxusu hovoří tišeji. Stále ale předkládají nekompromisní zprávu o tom, jak skvěle se vám daří. Vždyť jak jinak si lze dovolit například náramek Love od Cartier.
Ozdoba, která byla navržená v roce 1969 a je proslulá svým minimalistickým designem, v němž důležitou roli hrají šroubky, stojí okolo 150 tisíc korun.
Luxusní náramky ale nejsou nějakým výdobytkem nového tisíciletí. Už legendární americká diva pozdních 50. let Babe Paley, která ovlivňovala módu a styl více než většina tehdejších celebrit dohromady, jich na svém útlém zápěstí nosila celou plejádu.
Evropské aristokratky kromě rodinných klenotů mají ve svých šperkovnicích zase velmi často náramek Perlée od Van Cleef&Arple, který v provedení v bílém zlatě působí velmi nenápadně a stojí okolo 120 tisíc korun.
Co si však navléct na ruku, když chcete být ležérně chic po francouzsku? Náramek Clou de Paris od Boucheron, jehož vzhled byl inspirován chodníky metropole nad Seinou. Jeho cena ovšem už tak ležérní není: vyjde vás na přibližně 180 tisíc korun.
Čím dál mladší zákaznice prahnou po náramku Rose des Vents od Diora. Jedná se totiž o šperk, který vypadá hravě a díky svým barvám může evokovat bižuterii. Vyroben je nicméně z osmnáctikarátového zlata a drahokamů, zároveň jeho cena je dostupnější – začíná už okolo 40 tisíc korun, a proto je trendy pořídit si jich hned několik.
Mezi úspěšnými manažerkami po celém světě je ale v kurzu hlavně náramek T od klenotnického domu Tiffany. Někdejší hlavní designérka Francesca Amfitheatrof ho navrhla hlavně podle své osobnosti. Měl charakterizovat sílu a odhodlání, stejně jako jednoduchou eleganci. Jeho cena začíná na 30 tisících korunách a můžete si ho pořídit například jako odměnu, když získáte povýšení nebo pozici, po které dlouho toužíte.
Kabelky od Hermés patří k tomu nejdražšímu, co si můžete z módního odvětví pořídit. Některé modely z krokodýlí kůže se mohou vyšplhat i na několik milionů korun. Pro většinu lidí je proto tento luxus nedostižný, ale šátek nebo náramek už je naopak docela reálnou záležitostí.
Právě barevné smaltované náramky, které módní dům nabízí od roku 1978, jsou velmi častým dárkem. K dispozici jsou v celé škále odstínů: od černé či šedé po typickou oranžovou nebo zářivě růžovou. Zavírají se kliknutím za písmeno „H“ a svého nositele jednoznačně pasují do kategorie toho, komu se nelení i zelení. Přitom stojí jen zhruba 15 tisíc korun.