Zatímco globální ubytovací giganti dobývají svět standardizovanými službami, středoevropská Szallas Group sází na jiný přístup. „Nechceme být další Booking,“ říká otevřeně Piotr Furmański, nový CEO společnosti, která v Česku provozuje portály Hotely.cz a Spa.cz. Spolu s provozním ředitelem Lamprosem Zolotasem budují skupinu, která letos dosáhne celkové transakční hodnoty tři sta milionů eur napříč všemi online platformami. Přitom chtějí zachovat lokální služby v cestovním ruchu a individuální péči.

Oba lídři za sebou mají působení na manažerských pozicích v Googlu, kde se také potkali. Jejich současná vize? Spojit sílu mezinárodního hráče s lokálním přístupem, který podle nich velcí globální konkurenti nemohou nabídnout. Tato cesta má přitom podporu i u investorů – v září 2022 skupinu Szallas převzal polský holding Wirtualna Polska.

Služby Szallas Group ročně využívá zhruba osmdesát tisíc partnerů z řad hoteliérů a s nimi přibližně 2,5 milionu hostů, její obrat se blíží tři sta milionům eur (7,5 miliardy korun). Jak to jde dohromady s lokálním přístupem a individuální péčí?

„Szallas Group byla vybudována akvizicemi lokálních online cestovních lídrů v regionu CEE. V Česku jsme tímto způsobem získali Hotel.cz, Penzion.cz a Hotely.cz, což umožňuje nabízet široké služby zákazníkům, kteří s námi mohou lokálně cestovat napříč zeměmi střední a východní Evropy i mimo ně,“ vysvětluje třiačtyřicetiletý varšavský rodák Furmański.

„Získali jsme značky, které jsou mezi místními cestovateli dobře známé. Naším cílem bylo přivést je pod jednu střechu a také jim dát technologický základ, který umožní další růst,“ dodává o rok starší Řek Lampros Zolotas pocházející z malého města Naousa nedaleko Soluně.

Na jedné straně si tak člověk může najít ubytování třeba v Chorvatsku, což je onen globální aspekt. Na druhé straně se může spolehnout na lokální podporu v češtině. Specializovaný tým sídlící v Liberci zajišťuje, že hoteloví partneři i cestovatelé mají přímý přístup k česky mluvící asistenci, a Hotely.cz tak nabízejí úroveň služeb, kterou nadnárodní konkurence často postrádá.

„Je velmi důležité, aby zákazník mohl kontaktovat někoho, kdo mu pomůže v jeho rodném jazyce. Zavolejte do našeho call centra a uvidíte, jak rychle a příjemně vám odpoví na jakýkoli dotaz nebo problém,“ vyzývá Furmański, který kromě Googlu pracoval také pro společnost Delivery Hero.

Všechno pod jednou střechou

Skupina se rozhodla, že nabídku pro české uživatele letos sjednotí pod značkou Hotely.cz. Českým cestovatelům to umožní přístup k osmi tisícovkám hotelů i apartmánů v Česku a nabídne dalších 72 tisíc možností ubytování v sousedních zemích.

„Česká republika na rozdíl od jiných trhů postrádá silnou alternativu k Bookingu. S Hotely.cz tuto mezeru vyplňujeme,“ říká Lampros Zolotas s tím, že cílem je svěží, moderní online platforma postavená jak pro místní cestovatele, tak pro hoteliéry. 

„Jsme tu, abychom cestujícím i partnerům přinesli větší výběr a nabídli více přizpůsobenou, lokálně podporovanou variantu. To znamená více možností pro cestování v regionu, lepší nabídku a jednodušší proces rezervace,“ doplňuje Zolotas.

Portál Hotely.cz se dlouho spoléhal na technologické řešení třetí strany, které sice bylo zavedené a komfortní, znamenalo však také omezení v dalším vývoji. Szallas tak přešel na vlastní řešení, které má všechno změnit.

„Nemůžeme vytvářet budoucnost cestování, pokud budeme závislí na systému někoho jiného. Vlastní systém nám umožní plně optimalizovat rezervace od začátku do konce – hoteliérům nabídne více kontroly, cestujícím snazší přístup a nám zajištění bezproblémových řešení šitých na míru všem trhům,“ vysvětluje Zolotas, který kromě Googlu prošel také Microsoftem, Nokií nebo Motorolou.

Oba manažeři hovoří o zvýšení efektivity, rozšíření nabídky pro zákazníky a o lepších nástrojích pro hotely. „Náš systém poskytuje hoteliérům přímou kontrolu nad jejich nabídkami a cenami, čímž zjednodušuje to, co je na mnoha jiných platformách složité.“

Hotely.cz aktivně propagují česká ubytování pomocí cílených hyperlokálních kampaní. Zajišťují tak, že si ubytování všimnou správní hosté ve správný čas. I přístup ke službám by měl být brzy ještě o něco snazší – „letos spustíme mobilní aplikaci pro český trh,“ avizuje Furmański.

„Chceme, aby Hotely.cz byla silná a jasně rozpoznatelná značka, která zákazníkům poskytne široký výběr ubytování, služby na úrovni globálních hráčů, ale s velkou výhodou lokálního přístupu a expertizy,“ dodává CEO Szallas Group.

Nabídka skrytých pokladů

Hotely.cz mají být konkurenceschopnou alternativou také, pokud jde o ceny. „Jeden z důvodů přechodu na vlastní technologickou platformu byl věrnostní program. Týká se to hostů i hoteliérů. Obě strany mají z tohoto programu výhody,“ vysvětluje Lampros Zolotas.

Skupina sází i na to, že v posledních letech roste obliba pobytů jen kousek za hranicemi. „Vidíme velký zájem o cestování do příhraničních oblastí z jedné země do druhé, například z Česka na Slovensko a do Polska nebo z Maďarska na Slovensko,“ konstatuje Zolotas s tím, že Szallas má dobrou pozici právě tento zájem uspokojit.

Furmański dodává, že cestovatelé stále víc hledají i méně známé destinace, baží po autenticitě a „skrytých pokladech“. „Protože jsme našim zákazníkům a partnerům blízko, tak ty skryté poklady v regionu známe a umíme je nabídnout. Je to jedna z našich velkých výhod proti globálním hráčům,“ věří.

A zájem roste i o aktivní dovolenou, která zahrnuje túry a cestování v přírodě, na horách či u jezer. „Třeba v Maďarsku nabízíme kromě ubytování i další atrakce, jako jsou výlety nebo wellness služby, které si mohou zákazníci rezervovat přímo přes naši platformu,“ potvrzuje Zolotas, že i tomuto trendu se skupina snaží jít naproti.

Právě na wellness a lázně navíc láká platforma Spa.cz, kterou Szallas drží na samostatné doméně a nehodlá na tom nic měnit. „Češi mají zájem o wellness, a to nejen v tuzemsku, ale i v dalších zemích, kde působíme. Proto už teď expandujeme do Maďarska, Polska a Slovenska, kde také vidíme skvělou odezvu od zákazníků,“ dodává Lampros Zolotas.