Před několika dny přišla překvapivá zpráva. Designér František Jungvirt odchází ze značky Klimchi, kterou kreativně vedl a pomohl jí vtisknout její současnou podobu. Umělec, který proslul svým malovaným sklem, za které jsou sběratelé ochotni utrácet statisíce, potřeboval vykročit do nové etapy.

„Cítil jsem, že nemám čas se soustředit na to, co tvořím sám. Hranice se stíraly a já jsem nechtěl ztratit inspiraci i čas dělat svou autorskou tvorbu,“ vysvětluje umělec, kterého jsme loni zařadili do výběru Forbes 30 pod 30.

Odchod Jungvirta se přihodil také jen krátce poté, co Klimchi otevřelo svůj první kamenný butik v pražském hotelu W. „S Lukášem Klimčákem (majitel značky, pozn. redakce) jsme na tom kroku byli domluveni a naopak mu pomáhám najít náhradu,“ vysvětluje situaci František Jungvirt.

Jak mladíka, který se v pouhých osmadvaceti letech systematickou prací i talentem dostal mezi české designové elity, jako je Maxim Velčovský, Lucie Koldová nebo Jan Plecháč, přijali ostatní tvůrci? A proč se mu vždy vyplatilo být slušný a příjemně komunikovat ve svém newsletteru? Dozvíte se v nejnovějším díle podcastu Forbes Life!