Jaké knihy mají tu moc, že kvůli nim snadno zapomenete, zda je čtete na břehu rybníka nebo francouzské Riviery? Ať už jde o poutavé příběhy, nebo literaturu faktu, tyto tituly budou námětem většiny vašich prázdninových konverzací. To proto, že nenechají nikoho chladnými.


Haruki Murakami: První osoba jednotného čísla

Na vývěsce populárního knihkupectví na pražském náměstí Jiřího z Poděbrad stojí: „Máme nového Murakamiho“. Tak očekávaný je titul nejprodávanějšího japonského spisovatele současnosti. Sbírka povídek je koncipována jako návrat ke kořenům. V osmi textech je vylíčen studentský život 60. let, láska k Beatles i mluvící opičák.


Lucy Blake: No Family Is Perfect

Na tento titul si dejte pozor. Vyvrátí totiž jeden z nejsilnějších mýtů, který v sobě máme. O tom, jak vypadá perfektní rodina, vztahy uvnitř ní a způsob, jakým na své blízké nazíráme. Nic už nebude stejné, až si přečtete dílo rodinné badatelky Lucy Blade. Minimálně si dokážete s větší lehkostí užít společnost rodičů, dětí, sourozenců i prarodičů.


Kateřina Tučková: Bílá voda

Tento román psala jedna z nejtalentovanějších českých spisovatelek deset let. I zde se věnuje originálním, citlivým způsobem tématu, které stojí na okraji společenského zájmu a přesto je pro naši historii velmi důležité. Příběh pojednává o řeholnicích z 50. let minulého století, zároveň je ale víc než historickou freskou, podobenstvím o víře a zlu.


Branko Milanović: Nic než kapitalismus

Povinná literatura pro čtenáře Forbesu pochází z pera srbsko-amerického ekonoma, jehož životním tématem je nerovnost. Kdo by ale čekal jednostrannou kritiku systému, který poprvé v lidských dějinách dominuje téměř celé planetě, ten se výrazně plete. Milanović předestírá, že kapitalismus je sice systémem plným rizik, ale je systémem lidským. Bude nám sloužit tím lépe, čím jasněji si budeme vědomi svých rozhodnutí.


Maggie O’Farrell: Hamnet

Něžný příběh zapomenutého syna je ve skutečnosti pohled na rodinnou tragédii Williama Shakespeara, otce dvojčat Judith a Hamneta. Ten umírá ve věku 11 let a inspiruje svého otce k napsání jedné z nejznámějších divadelních her lidské historie. Kniha získala několik významných literárních cen, včetně britské Knihy roku.