Letos sice neubytuje hvězdné hosty filmového festivalu, který se kvůli koronaviru konat nebude, ale až se 25. května otevřou hotely, bude karlovarský Pupp nově vyšňořen: do 14 dnů bude dokončena rekonstrukce, jež slavný grandhotel přiblíží k prvorepublikové tradici. A to i díky výrobkům českých firem, na něž bylo vsazeno ve větší míře než doposud.
„Příklon k tuzemským výrobcům a produktům byl od počátku součástí mé koncepce,“ říká generální ředitel Jindřich Krausz, který je ve funkci rok a půl. „Pupp je tradiční český hotel, a proto jsou pro něj důležité české značky mající přesah do zahraničí. Samozřejmě potřebujeme jen tu nejvyšší kvalitu.“
Nejvyšší tuzemská kvalita bude k vidění hned při vstupu do hotelu: na centrální květinové lobby se podíleli designéři z karlovarské sklárny Moser, tradiční atmosféra bude zdůrazněna vázami na míru. Dvě nejluxusnější apartmá, Prezidentské a Císařské, budou vybavena sklem od Moseru v hodnotě půl milionu korun.
Na designu grandhotelu, součásti skupiny Unicapital miliardáře Pavla Hubáčka, spolupracovala speciální řadou výrobků i místní porcelánka Thun a ve stylovém Becher’s baru budou v nabídce drinky z „třináctého karlovarského pramene“. Becherovka bude za zvýhodněnou cenu nabízena hostům i v pokojových minibarech.
Typický karlovarský čtyřlístek zakončují minerální vody Mattoni. Minerálka bude k dispozici v pokojích na uvítanou a v plánu bylo i přesunutí Mattoni Koktejl Festivalu z pražského Staroměstského náměstí, jenž probíhal během filmové přehlídky ve Varech. Ta bude až za rok a do té doby byl odložen i den míchaných nealkoholických nápojů.
Konstatování, že nejvyšší tuzemská kvalita bude k vidění
při vstupu do hotelu, vlastně není zcela přesné. Bude totiž
vidět už zvenčí před vstupem, kde bude svítit unikátní
pergola z dílny proslulého skláře Zdeňka Lhotského: v moderním
uměleckém díle nahradilo sklo coby materiál v ramenech pergoly
klasickou kovářskou práci.
„V takzvané Malé dvoraně hotelu bude umístěno samohrající
piano české značky Petrof a reprodukce této hudby bude rozvedena
po hotelu, aby i jednotný zvuk dokresloval atmosféru,“ líčí
Jindřich Krausz.
V hotelu bude i apartmá Baťa a firma založená „ševcem ze Zlína“ obuje personál Puppu. V pokojích bude originální česká kosmetika Manufaktura a na různých místech si budou moci hosté rozbalit větrový bonbon Hašlerka.
V nejprestižnějších apartmá budou kromě skla od Moseru i digitronové hodiny, tedy hodiny využívající historickou technologii číslicové výbojky (laicky řečeno jde o oranžová čísla ve skleněných trubicích, jež vyzařují do prostoru), jejichž přepychovou podobou se proslavil český výrobce Dalibor Farský.
Z lokálních produktů bude do značné míry vycházet i „rekonstruované“ čili nové hotelové menu a nabízená jídla, jež svého času dobyla i vídeňský císařský dvůr, budou pochopitelně servírována na porcelánu Thun.
Mnohdy velmi drahé produkty, jež dotvářejí pompéznost ikonického karlovarského hotelu, byly domácími výrobci poskytnuty v rámci prezentace a reciprocity za velmi výhodné ceny.
Sázka na české produkty se nyní svým způsobem hodí i k
současné strategii Puppu, který zvlášť v době zavřených
hranic cílí na českou klientelu, byť tu podle generálního
ředitele nezanedbával ani před koronavirou krizí. „Šli jsme
českým hostům naproti a díky tomu se nám jejich počet navyšoval
razantněji než ostatním v regionu,“ říká Jindřich Krausz.