Že barva roku 2025, úspěch kovbojského alba zpěvačky Beyoncé či oceňovaný film Konkláve nijak nesouvisejí se šperkařským řemeslem? Omyl. Stejné trendy prostupují popkulturou, designem, ale i světem drahých kamenů. Jaké sledovat tento rok?

Kovbojové jsou zpátky v sedle

Jestliže se bez vysokých kožených kovbojských bot v minulém roce neobešla žádná módní influencerka, letos to budou kovbojské náhrdelníky, bez kterých ztratíte možnost nazývat se osobou sledující trendy, předpovídají Financial Times.

Vedle Beyoncé, jež si letos za své album Cowboy Carter odnesla hned dvě sošky Grammy, a podobné náhrdelníky vynesla hned několikrát, dokládají platnost kovbojského trendu i světové módní domy, například Louis Vuitton.

Ten šperky inspirované „kovbojskými kravatami“ představil na pánské přehlídce A/W24 jak vystřižené z americké westernovky. Náhrdelníky – mnohdy i s praktickým stahováním – má ale v nabídce i Cartier, Chanel nebo Pomellato.

Víc je zkrátka víc

Poslední kousky z dílen vysoké šperkařiny dokazují, že letošním trendem budou i u běžných kolekcí samostatně zasazené, velké kameny. Slovo už tradičně dostanou diamanty, safíry nebo rubíny, ale kvůli nedostatku drahých kamenů na světovém trhu například i o něco levnější červené spinely.

Následovat tento trend – který je nadčasovější než jakékoli jiné, protože „víc je víc“ nevyjde z módy snad nikdy – není složité. Stačí zkrátka hledat co možná největší kameny, které stojí v centru šperku i případné pozornosti okolí.

Inspiraci můžete hledat například v nepřehlédnutelném zlatém náhrdelníku se safírem a diamanty (cena 2 300 000 Kč) či náušnicích se žlutým diamantem (cena 6 125 000 Kč) od Beny Jewellery zakoupit lze na Forbes Marketu, prstenu s modrým topazem od Tiffany & Co. nebo v diamantových náušnicích s rubínem od Chopardu.

Barva roku na kamenech

Mnozí ji nazývali fádní, nevýraznou, nudnou nebo zkrátka nehezkou až odpudivou. I přesto se barvou roku 2025, jež každoročně vyhlašuje společnost Pantone, stala Mocha Mousse. Barva světle hnědá s evokující našlehanou kávovou pěnu.

In jsou pro letošní rok všechny kameny v odstínech hnědé: bronzový, karamelový i jantarový odstín. A to nejen u zavedených šperkařských značek, čím dál tím častěji se objevují i v portfoliu nezávislých designérů a menších, dostupnějších prodejců.

V nabídce má šperk s hnědým akcentem francouzská klenotnická a hodinářská značka Boucheron, italská šperkařská značka Marco Bicego (zlatý prsten za 159 600 Kč), zakoupit lze na Forbes Marketu, americký brand David Yurman, Prada či na pánský šperk zaměřená společnost Nialaya.

Jako na konkláve

Snímek Konkláve režiséra Edwarda Bergera o volbě nového papeže patří mezi adepty na Oscara. Vedle recenzních článků se ale v poslední době objevuje i v lifestylových médiích, která dávají návody na to, jak replikovat nezaměnitelný styl kardinálů hlasujících pro novou hlavu své církve.

Zda z toho bude skutečný trend, nebo jde jen o chvilkové chvění a snahu svézt se na vlně popularity filmu, není jednoduché odhadnout. Faktem ale je, že motiv kříže se ve šperku objevuje stovky let a cyklicky se na vrchol zájmu vrací.

Dnes ho mají v nabídce v nejrůznějších podobách i high-endové značky. Například značka Dolce & Gabbana představila šperkovou kolekci plnou křížů na přehlídce S/S25, stálice v portfoliu je symbol kříže u brandu Sydney Evan, Emanuele Bicocchi nebo Zancan (cena náhrdelníku 460 300 Kč), zakoupit lze na Forbes Marketu.