Otevřeli teprve před více než měsícem, 11. října. Přesto se kolem Glory Store v Žitné ulici už tvoří komunita milovníků praktičnosti a asijské kuchyně. Při návštěvě prvního pražského „convenience concept store s duší“ vám dost možná bude připadat, že jste spíš uprostřed rušného Tokia než u Karlova náměstí. 

Projekt stojí na jednoduché myšlence: přenést funkčnost oblíbeného světového řetězce 7/11, přidat lidskost a vytvořit místo, které je zároveň obchodem, kuchyní i komunitním centrem.

Za jeho nedávným otevřením stojí dva bratři, sedmadvacetiletý Eldar a čtyřiadvacetiletý Altair Irzhanovi, spolu se svou dobrou kamarádkou, sedmadvacetiletou Yevheniií Liuta.

Do Prahy přišli z Kazachstánu a Ukrajiny před více než deseti lety a město začali brát jako svůj domov. „Praha z nás udělala to, kým jsme dnes. A my jsme cítili, že chceme vrátit něco zpátky –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ něco, co tu ještě není,“ říká Eldar.

„Milujeme jednoduchost a pocit svobody. A chtěli jsme vytvořit místo, které tyhle hodnoty přenáší. Convenience store, ale s atmosférou, s duší a komunitou podobně smýšlejících lidí,“ dodává.

info Foto Pavel Musinszkij

A jak to funguje? Přijdete, vyberete si, na co máte chuť – třeba ramen, onigiri nebo asijský snack, připravíte si ho přímo na místě, dáte si drink a vše si vychutnáte přímo v Glory Storu. Za to všechno zaplatíte kolem 200 korun. „Třeba v Japonsku jsou takové koncepty standard,“ vysvětluje Eldar.

Místo si neklade za cíl mířit na konkrétní skupinu a zákazníci Glory Store jsou velmi různorodí – od středoškoláků, kteří přijdou během přestávky na rychlé onigiri nebo zmrzlinu, lidí pracujících v okolí, kteří během obědové pauzy chtějí rychlé a kvalitní asijské jídlo, až po turisty, kteří koncept convenience storu znají ze zahraničí. 

info Foto Foodie Moodie

Na trh vstoupili Eldar, Altair a Yevheniia v pravý čas. Přímou konkurenci v Česku totiž nemají, čemuž napovídá i výběr produktů: v regálech najdete kvalitní potraviny z Japonska, Koreje, Thajska nebo Tchaj-wanu.

„Najít dodavatele nebyl vůbec jednoduchý úkol. Pro různé skupiny produktů jsme hledali různé dodavatele ze současných možností. Snažíme se ale neustále objevovat nové a zajímavé produkty, vylepšovat nabídku a přinášet lidem věci, které je budou bavit, překvapovat a které v Praze jen tak snadno nenajdou,“ vysvětluje Eldar.

Od prvního dne se Glory Store chová jako plnohodnotný startup. Původní investice dosáhla skoro dvou milionů korun, financovaných metodou FFF – family, friends, fools. „Možnosti investorů jsme měli, ale odmítli jsme je. Zdrželo by nás to. Potřebovali jsme otevřít rychle a vyzkoušet si koncept v praxi,“ říká Eldar.

Pro další expanzi se tomu však už nebrání. Pokud se budou držet v tempu prvního měsíce, očekávají návratnost investice do dvou let od otevření. A čísla tomu zatím odpovídají – jen za první měsíc přišlo do Glory Store několik tisíc návštěvníků.

„První vlnu návštěv nám přinesli kamarádi a rodina – osobní doporučení je nejlepší. Od začátku jsme marketing dělali vlastními silami a s minimálním rozpočtem – většina šíření přišla organicky od lidí, kteří si koncept oblíbili a sami sdíleli obsah. Díky nim vznikla přirozená vlna zájmu a komunitní energie, za niž jsme moc vděční. Byli jsme tak nadšení, že první obsah jsme tvořili skrze AI, i když jsme ještě neměli nábytek ani produkty, ale měli jasnou vizi toho, jak to tady bude,“ říká Altair.

Zhruba desetinu prvotní investice firma podle svých slov investovala do placené reklamy.

Primárně se soustředí na Instagram a TikTok, zafungovala ale i spontánní spolupráce s tvůrci obsahu – například blogerka Foodie Moodie, kterou na Instagramu sleduje téměř čtyřiadvacet tisíc uživatelů, přišla obchod zrecenzovat hned první den fungování.

Tým Glory Store dnes tvoří tři hlavní jednatelé a sedm prodavačů. Eldar se stará o rozvoj značky, procesy, finance a strategii. Altair zastřešuje content, marketing, sociální sítě, spolupráce s blogery i HR. Yevheniia má pod sebou chod obchodu, rozvoj sortimentu a administrativu.

„Děláme ale od začátku všechno společně. Každý z nás má svoji oblast, ale ve výsledku si kryjeme záda,“ shodují se.

A přestože otevřeli teprve nedávno, plánují rychlou expanzi. V první polovině roku 2026 chtějí otevřít další pobočku, pravděpodobně v Holešovicích. Ta má být ještě více podobná modelu 7/11 – menší plocha, větší funkčnost, rozmanitější sortiment a rychlejší proces.

Třetí pobočku plánují spustit testovacím provozem ve druhé polovině téhož roku. „Chceme všechno zautomatizovat, aby se to dalo kopírovat do dalších obchodů. Ten největší krok je ale za námi – máme know-how a data. Známe dodavatele, víme, kdo je náš zákazník a jak pracovat s personálem,“ uzavírá Eldar.