Magistrát dá letos 22 milionů korun do kampaní, které mají do města přilákat zahraniční turisty. Zaměřit se chce především na kultivované a bonitní cestovatele. Praha na zaplacení kampaní použije peníze, které loni vybrala z místního poplatku z pobytu. Ten nyní činí padesát korun za osobu a noc.
Město jej chce v budoucnu zvýšit na sto korun za osobu a noc. V roce 2023 Praha vybrala na poplatcích z pobytu 801 milionů korun. Před třemi lety se město zavázalo, že polovinu z vybraných prostředků investuje do kultivace cestovního ruchu a turistického marketingu.
Kampaně začnou v březnu a potrvají do prosince, zajistí je městská firma Prague City Tourism. Prahu představí jako kultivované město vzdělanosti, výzkumu a vědy. Část kampaní bude podporovat také kongresový turismus.
„Věřím, že tyto kampaně podpoří naše úsilí o zvýšení atraktivity města a posílení konkurenceschopnosti na globálním trhu cestovního ruchu,“ uvedl primátorův náměstek pro kulturu a cestovní ruch Jiří Pospíšil.
V roce 2021 zvýšilo město poplatek z pobytu z 21 korun na padesát korun. V budoucnu by jej chtělo navýšit až na sto korun. Podle mluvčího magistrátu Víta Hofmana je to částka srovnatelná s ostatními evropskými metropolemi. Pro takové zdražení by však podle Hofmana byla nutná změna zákona o místních poplatcích.