Dočtete se o něm, že je jedním z nejlepších barmanů světa. Svědčí o tom nejen jeho poslední působiště –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ karlovarský Becher’s Bar v Puppu –⁠⁠⁠⁠⁠⁠, ale také úspěchy na světových soutěžích. Jan Šebek má teď před sebou další výzvu: proměnit hotelový bar pražského hotelu W do místa, kam na drink budou chodit místní stejně často jako turisté.

Někdejší Grand Hotel Evropa alias Hotel Šroubek otevřel své brány před několika dny. Dlouho očekávaná, dekádu trvající rekonstrukce a majitel, síť hotelů Marriott, slibují, že Pražané tu zažijí ono „něco, co tu ještě nikdy nebylo“.

Nestačí ale opakovat, že první hotel W v Česku bude zážitek. Jedním z těch, kteří se o to mají zasloužit, má být právě Jan Šebek. Loni zvítězil v českém národním kole soutěže World Class a pak postoupil mezi finálovou pětici ve světě.

Osmadvacetiletý rodák z Všeradic u Berouna je také držitelem cen Grand Prix The Best Bartender a Barman roku. Drinky je zvyklý vymýšlet měsíce a dokáže být velmi empatický vůči tomu, kdo si je u něj objednává.

Vzhledem k tomu, že síť hotelů W má za cíl fungovat také jako „stylový a kulturní hub, který spojuje hosty i obyvatele daného města“, bude mít Jan Šebek a jeho tým v barové části hotelu pod názvem Minus One hodně napilno. Na jaře se navíc otevře bar na střeše s výhledem na město.

„Nabízíme více zážitků v podobě různých menu. Například je tu storytelling experience menu, kdy v každém koktejlu vypijete příběh. Bude se odvíjet nejen okolo názvu, ingrediencí, ale také prostřednictvím prémiového skla a speciálního servisu,“ popisuje Šebek.

Netají se tím, že tento koncept ocení turisté. „Nejen oni samozřejmě, ale dovedu si představit, že osloví hosty, kteří jsou v Praze poprvé a mohou ji tak skrze naše koktejly víc poznat,“ dodává. Tato zážitková karta je inspirovaná fantastickou zahradou, motivem, který se celkově prolíná interiérem hotelu a má také evokovat estetiku Alfonse Muchy.

„Každá skupina v menu má čtyři koktejly a ty patří do svého jedinečného skla. Příběh každého z nich uslyšíte, když vám drink přineseme,“ deklaruje Jan Šebek.

Podotýká, že každá ze čtyřech částí barové zóny Minus One se liší. Ať už atmosférou, nebo nabízeným sortimentem. Například v tasting roomu proběhnou degustace, lay room je určen oslavám a eventům, podobně jako koktejlový prostor Poppy. Za barem pak působí osmičlenný tým.

Jak Jan Šebek vnímá, že z grandhotelu Pupp odchází do dalšího podobného konceptu a ne třeba na nějakou zahraniční štaci? „V Becher’s Baru jsem měl působit rok, nakonec z toho byly tři. Potřeboval jsem nové výzvy a nechtěl jsem tolik cestovat do Karlových Varů,“ přiznává.

Becher’s Baru dodal moderní twist, ale nový hotel světového řetězce v hlavním městě vyžaduje ještě jiný přístup. „Odnáším si odtud toho spoustu. Primárně vztah s náročným zákazníkem, kterých bylo v Becher’s hodně. Zároveň se nám tam povedlo zacílit na českou klientelu a to stejné bych si přál i v hotelu W,“ říká Jan Šebek.

Jedním dechem dodává, že novou výzvu potřeboval nejen on sám, ale koktejlová scéna našeho hlavního města. „V posledních letech Praha žila z konceptů, které byly postaveny před sedmi až deseti lety, a nic nového se tady nedělo. Nedá se to srovnat například s Bratislavou, oproti které jsme pozadu,“ kritizuje Šebek.

Více zážitků z jednoho místa je podle něj v souladu se světovými tendencemi. „V Poppy baru ochutnáte oproti složitým storytellingovým drinkům jednoduché, minimalistické záležitosti. Doufám, že budou chutnat hlavně lokálním hostům a stanou se našimi štamgasty,“ přeje si Jan Šebek.

Ohledně trendů mezi koktejly vysledoval, že nyní je na vzestupu tequila a mezcal. „Nepředstavujte si ale nic se skořicí a pomerančem nebo citronem a solí. Tomu už dávno odzvonilo, protože máme na trhu opravdu kvalitní tequily, ze kterých vás hlava bolet nebude,“ směje se Šebek.

V Minus One vám také namíchají drinky na přání. „Neuráží mě, když projevíte vlastní iniciativu. I přesto, že věřím, že dobře poskládané menu osloví většinu hostů,“ uzavírá.