Nejlaskavější čtenáři, tohle je komerční megahit. A podle množství recenzí také ne zrovna sofistikovaný a dramaticky vytříbený audiovizuální počin. Ale slovo Bridgertonovi dokáže vzbudit mánii téměř po celém světě.

Pokračování seriálu Bridgertonovi je pro Netflix jednoznačným úspěchem, který měl podle amerického Forbesu 113,3 milionu (než dočtete tento článek, tak jich bude více) zhlédnutí.

Během prvního týdne nasazení, tedy po premiéře první části třetí série, která se odehrála 16. května, měl seriál přes 45 milionů zhlédnutí.

Jejich předlohou byly romány spisovatelky Julie Quinn, které můžeme eufemisticky označit jako „progresivní představu o minulosti“ nebo natvrdo odsoudit jako „nesourodou slátaninu“. Každopádně jejich autorce vydělaly okolo pěti milionů dolarů.

Občanským jménem Julia Pottinger pochází ze Seattlu a studovala na několika prestižních univerzitách včetně Harvardu či Yale, ale pak se rozhodla věnovat se profesionálně psaní. Rozhodnutí přineslo matce dvou dětí značný výdělek.

Kromě toho, že prodala romány na adaptaci Netflixu, dělá také řadu komerčních spoluprací, kde figuruje téma Bridgertonových. Naposledy například se společností International Delight, kdy společně uvedli ledovou kávu a další nápoje.

Tematika Bridgertonových je marketingovým nástrojem také pro byznysy spojené se svatbami či tělovou kosmetikou. K dostání jsou také sušenky Bridgerton, které vyrobila firma Bauducco, čaje od The Republic Tea nebo makronky od Ladurée.

Svou vlastní kolekci oblečení a doplňků Bridgerton má také řetězec s rychlou módou Primark.

Ve spolupráci s Netflixem vznikl projekt The Queen’s Ball: A Bridgerton Experience. V různých amerických, kanadských a brzy i australských městech můžete navštívit taneční zábavu ve stylu seriálu.

Před několika dny měla premiéru druhá část třetí série Bridgertonových a jeho hlavní tvůrkyně Shonda Rhimes vstoupila se svým počinem na londýnskou burzu. Rhimes sice pochází z Ameriky, ale Bridgertonovi, příběh šlechtické rodiny a objektů vášně i nenávisti jejích dětí, se natáčí ve Velké Británii.

Za pět let jejich existence získala ostrovní ekonomika díky nim injekci ve výši 275 milionů liber. Shonda Rhimes, která stojí například za seriálovým hitem Chirurgové, prohlásila, že produkci Bridgertonových podpořilo zhruba pět tisíc britských firem.

Anna Mallett, viceprezidentka Netflixu pro Evropu, Střední východ a Afriku u této příležitosti dodala, že „Bridgertonovi mají také obrovský kulturní dopad“. S jejími slovy ale řada odborných recenzí nesouhlasí. Zábava možná, ale kulturní důležitost je zde velmi diskutabilní.

Bridgertonovi nejsou historickým seriálem, ani se o to nesnaží. Je to eskapismus v absolutní podobě. První sezona udělala ze seriálu guilty pleasure za časů pandemických, teď odvádí tísnivé myšlenky od strachu z globálního konfliktu.

Skoro nic po vás nechce, nabízí jen předvídatelnou romanci, květy a pukrlata. To, co po vás Bridgertonovi vyžadují, je podobné jako v místy naivní romantické lásce, kterou zobrazuje. Nesmíte zapojit mozek, nebo kouzlo přejde.