Je jedním z wonder kids v rámci podnikání s designem. Džbán od značky, kterou založil, si dokonce zahrál v trháku Barbie. Podnikání rozjel krátce před covidem a od té doby rychle vyrostlo: z prvního obratu v hodnotě osmi set tisíc na osm milionů v roce 2020 až na loňských 41 milionů. Teď Lukáš Klimčák z Klimchi otevřel první obchod v pražském hotelu W.

K byznysu má velmi racionální vztah –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ a jasný talent. Podnikatel s nápojovým sklem dokáže vycítit příležitost na trhu i vytipovat osobnosti, se kterými spolupracovat.

„Pomohlo mi samozřejmě i to, že jste mě loni zařadili do výběru 30 pod 30,“ hodnotí Lukáš Klimčák svou účast ve Forbes žebříčku. Jako člověk, který studoval světelný design v Londýně, je také zvyklý aktivně networkovat.

Obchod v bývalém Grand Hotelu Evropa otevírá v okamžiku, kdy je Klimchi pět let na trhu. Interiér butiku navrhla architektka Sarah Myslíková a k dostání zde budou nejen populární džbány a další bestsellery, jako jsou třeba vázy Drama či Monochrome, ale také vánoční ozdoby.

Čím Lukáše Klimčáka inspiroval Steve Jobs a chtěl by, aby z Klimchi byla značka jako Lasvit? Jsou výrobci českého skla soudružnou komunitou, nebo spolu naopak soupeří? Nejen to se dozvíte v podcastu Forbes Life!