Pro sezdané i nesezdané páry máme radostnou zprávu – je tu konec hádek! Teda ne že by se jako lusknutím prstu najednou vyřešily všechny partnerské problémy, o výmaz alespoň jednoho z nich se ale postaral německý Volkswagen, resp. jeho divize Volkswagen Užitkové vozy.
Čtěte také: Můj vůz, můj hrad. Zkusili jsme si nomádství v obytňáku z Dakaru
Ta totiž ve čtvrtek poblíž německého Düsseldorfu představila nástupce nejprodávanějšího camperu na světě Transporter California, jenž právě letos slaví 30 let od svého vzniku.
Nejlepší příležitost k tomu, představit novou řadu. Jenže to by bylo pro VW málo, a tak představil rovnou nový model – šestimetrovou Grand Californii, která už nesedí na podvozku multifunkčního transporteru, nýbrž většího crafteru.
Studii ukázal už loni a její finální podobu už také odhalil. Na čtvrtek si ale nechal překvapení v podobě o 80 centimetrů delší verze Grand California 680.
Zleva doprava: Předchůdce Transporter 6 California, nová Grand California 680 a kratší verze Grand California 600
Kromě toho, že nový model míří svým provedením na náročnější zákazníky oceňující luxus, zejména dámy na californii v maxi balení ocení jednu věc – integrovanou sprchu se záchodem, čímž se zásadně liší od svých předchůdců.
Pro všechny tak končí spory zejména o to, jestli nocovat v kempu s veškerým sociálním zařízením, nebo si užívat v divoké přírodě a v tom lepším případě řešit hygienu pod mobilní sprchou, což také nelze vždy. S tím je teď konec. Šlus!
Grand California 600
Grand California potěší každého náročného travelera, jelikož jde o plnohodnotný obytňák, který vsadil na kvalitu a design. Svými rozměry připomíná v Česku oblíbené obytňáky na podvozku Fiat Ducato. Na českém trhu se objeví příští jaro a základní cena pro kratší verzi pro německý trh začíná na 55 tisících eur, což je v přepočtu zhruba 1,5 milionu korun. V plné palbě bude ale cena diametrálně odlišná.
Grand California 680
V porovnání s Transportery California, které začaly z výrobních linek Volkswagenu sjíždět před 30 lety a jejichž charakteristikou je zvedací střecha, je Grand California prostorným obytňákem se vším všudy. Předchozí californie se ale staly oblíbenými hlavně díky své multifunkčnosti.
I proto se staly californie nejprodávanějším kempinkovým vozem na světě, když se jich za celou dobu prodalo přes 160 tisíc. Svůj díl na tom má i samotný kult vozů Transporter, který je pěstován od jejich vzniku v 50. letech a který hodně přiživila generace hippies.
Grand California to bude mít v prodejích o poznání těžší. Jednak už jejím základem není menší podvozek transporteru, i když designově z něj stále vychází, což je nápadné na první pohled.
Kratší Grand California 600
Vzhledem k absenci zvedací střechy ale není příliš „skladná“, což ji předurčuje „jen“ k víkendovému či dovolenkovému využití mimo města (na podzemní garáž zapomeňte), na což je nejlepší pořídit si rovnou verzi s náhonem na všechna kola 4Motion. A pravda je, že něžné pohlaví má přirozený respekt k řízení větších vozů, což také může limitovat prodeje.
Na druhou stranu svou výbavou míří na segment zákazníků, pro které je svatým grálem pohodlí a luxus.
Však se podívejte sami na historický vývoj kempinkových transporterů, a hlavně na to, jak vypadá a co přesně nabízí právě letošní novinka Grand California.
Fotogalerie: Jak šel čas s californií + novinka Grand California
[gss ids=“70470,70471,70472,70473,70475,70476,70477,70469,70456,70448,70454,70449,70455,70451,70487,70486,70452,70460,70485,70458,70450,70459″]
Teď už bude jen zajímavé sledovat, jak ji přijmou zarytí fanoušci předešlých californií. Možná to pro ně bude trochu schizofrenní situace – budou Grand Californii milovat tak jako transporter, i když už to není transporter? We will see.
Foto: VW Užitkové vozy