Na začátku tohoto roku módní scénu překvapil konec legendární značky Chatty. Její zakladatelky Radka Sirková a Anna Tušková se tehdy rozhodly vydat na sólovou dráhu. Koncem října tak svou debutovou ready-to-wear kolekci představila Radka Sirková v prostorách bývalé budovy Elektrických podniků v pražských Holešovicích. Jak moc se chtěla odlišit od své dosavadní práce? A co znamená její nové logo?

Založit si módní značku, ozdobit ji originálním vizuálem a vytvořit pro ni první kolekci pod vlastním jménem trvalo Radce Sirkové osm měsíců. „I když je slovo ‚praktický‘ většinou spojované s něčím esteticky slabším, byly pro mě právě komfort a jakási praktičnost velmi zásadní,“ říká návrhářka o podobě své ryze autorské kolekce. 

„Možná to bude znít jako klišé, ale současně jde i o oslavu ženství ve všech podobách,“ doplňuje Sirková. Široké kalhoty, oversize košile nebo sportovní kabátky tak jsou v jejím podání praktickou uniformou pro zaneprázdněné ženy, navíc ušité z luxusních materiálů –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ sametu, vlny, denimu či recyklovaného nylonu. 

Bylo pro ni důležité odlišit se od estetiky značky Chatty, na níž pracovala téměř dvacet let? „Spíše pro mě bylo důležité utříbit si, co konkrétního já osobně v oblékání potřebuji. Současně jsem chtěla, aby bylo velmi zjevné precizní řemeslo,“ dodává návrhářka. 

Partner k nezaplacení 

Vznik tří modelů z unikátního zelenomodrého materiálu, který vytvořil oděvní výtvarník Juraj Straka, podpořila kosmetická značka L’Oréal Paris. Zelený vzor je přitom inspirován pečující kosmetickou řadou Bright Reveal. O partnerství s firmou L’Oréal návrhářka Radka Sirková říká, že za ní přišlo v ten správný čas. 

„Spojení beauty & fashion je pro mě to nejpřirozenější a nejhezčí,“ pochvaluje si oděvní designérka podporu od francouzské značky. „Nečekala jsem ani okamžik. Přesnou finanční částku ale sdělit nemohu, protože ji zkrátka nevím. L’Oréal mě ale podpořil obrovskou důvěrou a ta je k nezaplacení.“

Její nová kolekce celkem obsahuje 26 modelů, které na přehlídce ve funkcionalistických prostorách předvedly nejen profesionální modelky, ale také známé osobnosti.

Do outfitů z ateliéru Radky Sirkové se tak oblékla například podnikatelka Karolína Kabelka, influencerka Šárka Švastalová, beauty youtuberka Petra Lovelyhair Vančurová nebo grafička Zuzana Lednická. 

Radostná Radka

Právě Lednická stojí za designem loga nové značky Radky Sirkové a symbolizovat má především optimistickou energii.

„Podoba loga vycházela v první řadě z mého typicky českého jména Radka, což znamená radostná. A tak jsem chtěla, aby i mé logo působilo pozitivně. Společně se Zuzanou jsme hledaly jednoduchý a jedinečný symbol, ve kterém si každý může najít svou pozitivní emoci,“ říká Sirková nad tvarem připomínajícím hvězdu nebo jiskru. 

Její světlo pro samotnou návrhářku je také předzvěstí nových začátků, na které se velmi těší.

„I když se to nezdá, tak budování značky a první kolekce se odvíjelo v podstatě ve vražedném tempu. To ale neznamená, že jsme vytvářeli něco nahodile nebo uspěchaně. Já osobně považuji výsledek za dobrý začátek a první krok, na kterém lze budovat povědomí o mé samostatné značce,“ říká rozhodně Sirková. 

Její novou autorskou kolekci si lze na vlastní oči prohlédnout v karlínském ateliéru Radky Sirkové, který je součástí kreativního prostoru The Apartment.