Jedna z nejlepších věcí na rozjezdu byznysu je to, že neznáte všechny nástrahy. Takže budete zkoušet věci, o kterých vám odborníci budou říkat, že jste blázni, když se do nich vůbec pouštíte.

Čtěte také: Recept matky Richarda Bransona, jak vychovat úspěšného podnikatele

Když jsem s přáteli začínal se svým podnikáním, byli jsme náctiletí. Byli jsme tak mladí a nezkušení, že když jsme vymýšleli název pro naši nahrávací firmu, někdo navrhl, že bychom jí mohli říkat Virgin (panna/panic) – protože přesně takoví jsme v byznysu byli.

Jméno se uchytilo, prošlo s námi krušnými začátky a během doby vytvořilo značku, kterou dnes zná celý svět.

Jako neposkvrnění byznysem jsme se neřídili pravidly. Nevěděli jsme ani, že existují. Tahle naivita nás vedla k tomu, dělat si věci po svém a jít si svou vlastní cestou – a bylo to opravdu neuvěřitelné dobrodružství.

Screenshot 2017-07-12 at 15.28.39

Richard Branson jako náctiletý v době, kdy rozjížděl svůj první byznys. Virgin.com

Osvědčené a vyzkoušené postupy totiž nezbytně nevedou k inovacím. Cesty, které vedou mimo vyznačené šlépěje – a kde leží příležitosti, kterým se ostatní kvůli dodržování vymezených pravidel nemohou věnovat – jsou ty, které opravdu dokážou pohnout věcmi.

Když jsme spouštěli naši leteckou firmu Virgin Atlantic, každý si myslel, že si doslova nameleme. Jenže se tak nestalo. Vyzbrojeni naivitou v myšlení jsme se stali odlišní, narušili jsme zavedená pravidla hry a s nadšením jsme dokázali, že naši kritici se mýlili.

Takže neztrácejte čas obavami, že s naivitou narazíte. Má naivita mě učinila úspěšným.