Zpěvačka Dara Rolins tančí za sloganu Napiješ, nabiješ v reklamě na novou řadu nápojů minerálních vod Korunní. Hudební hvězda při pití z bílé plechovky vystřídá hned několik blýskavých outfitů. Nepřehlédnutelné jsou ovšem šaty z barevných pásků, které se na těle zpěvačky nádherně třpytí. Autorkou tohoto modelu je návrhářka Cindy Kutíková. Jak se šaty mladé oděvní designérky dostanou do celostátní reklamy?
„Přes Instagram mě oslovila stylistka Klára Macková s tím, že pracuje na reklamě pro Korunní, v níž účinkuje Dara Rolins, a že mají zájem o zapůjčeni šatů z mého ateliéru,“ vzpomíná Cindy Kutíková. „Dara Rolins je velké jméno, má spoustu sledujících na sociálních sítích, byla by hloupost takovou příležitost nevyužít.“
Při vytkávání šatů bylo použito 2,5 kilometru režných nití, na něž se navléklo šedesát tisíc korálků, konkrétně šestimilimetrové ohňovky ze skla Preciosa.
Na celém modelu pracovalo šest stážistek každý den po dobu tří měsíců a vytvořily šaty, které váží kolem deseti kilogramů. Kvůli množství použitého materiálu i náročné výrobě je pořizovací hodnota blýskavého modelu 240 tisíc korun.
Korálky chce každý
Slavné šaty z reklamy na Korunní pocházejí z kolekce Parallel, v níž Cindy Kutíková propojila pleteninu s haute couture.
Během studií na UMPRUM sice studovala grafický design, ale prošla stáží v módním ateliéru, později také ateliérem skla. Ve své diplomové práci Kutíková všechny tři obory propojila v experimentální fúzi, kde je grafika zastoupena vzorem, móda oděvem a sklo materiálem.
Kousky z této kolekce jsou kvůli použité technice a materiálu spíše sběratelskou záležitostí či výstředními modely na červený koberec.
Právě tak se šaty dostaly i na nedávný Mercedes-Benz Prague Fashion Week, kam je vynesla miss Natálie Kotková. Svetr ze stejné kolekce je nyní součástí výstavy Identita – příběh českého grafického designu v Museu Kampa.
A korálková sukně spolu s ozdobným límcem od Cindy Kutíkové je zase součástí expozice Contemporary Takes on Folk Motifs, která je nyní k vidění v Národním českém a slovenském muzeu ve městě Cedar Rapids, v americkém státě Iowa. Korálkový model od mladé designérky také brzy poslouží na vizuální kampaň nového alba zpěváka Bena Cristovaa.
Lifetime opportunity
Svetr, který Cindy Kutíková vytkala z drobných barevných korálků, se navíc málem dostal i do americké edice časopisu Vogue.
„Loni mi přišla zpráva na Instagramu: ‚Very urgent request!‘ Jednalo se o foto editorial s R&B zpěvačkou Ciarou pro americký Vogue,“ vypráví Kutíková.
Chtěli si zapůjčit její korálkový svetr, přičemž ho potřebovali za dva dny v Londýně. „Byla jsem trochu v šoku, protože jsem nevěděla, jestli ti lidé vůbec existují. Ale bylo to pro Vogue, takže jsem zásilku poslala druhý den Fedexem,“ vzpomíná.
Foto se svolením Cindy Kutíkové
Zásilka sice do Londýna dorazila, ale zasekla se na celní kontrole, kde odmítali těžký balík plný korálků pustit v termínu.
„Stylista Brian Conway je tehdy urgoval zprávami: ‚Je to životní příležitost pro mladou návrhářku, prosím, přihlédněte k tomu.‘ Můj svetr měl být hlavní outfit. Ale na celnici balík zdrželi,“ krčí dnes smutně rameny Cindy Kutíková.
Když už ale byla „závadná“ zásilka v Londýně, stylista Conway české designérce přislíbil, že její model použije při další příležitosti, a tak nakonec skončil na obálce Vogue československého.
Od módy k nábytku?
Cindy Kutíková je nejen módní designérka. Stále se věnuje grafickému designu, který vystudovala. Právě též vychází kniha On Fashion: O (bez)významnosti módy od Adély Šponerové, pod jejíž růžovou obálkou je Cindy ve spolupráci s Matúšem Buranovským podepsána.
V blízké budoucnosti také chce vytvořit solitérní kus nábytku pro prodejce československého retro nábytku Pelmel Design, který vlastní její sestra Nikol Boušková.