Co se vám vybaví, když uslyšíte pojem steak house? Pravděpodobně kus masa a dřevěné obložení. Tak přesně tento koncept obrátil Riccardo Giraudi naruby a vytvořil fenomén, kde se potkávají miliardáři s lidmi od módy a designu, milovníci gastronomie i ti, kdo chtějí jen „obyčejné jídlo, které způsobí orgasmus“.

Jestli někdo ve svém životě prožil hodně luxusních zážitků, je to Riccardo Giraudi. Ne všechny jsou publikovatelné. „Ale klidně vám je prozradím mimo záznam,“ zazubí se. Giraudi pochází z Monaka, což v jeho případě znamená všechno to, co si teď asi představujete. High life. Jachty a miliardáři a spousta pozemských rozkoší.

„Ale tohle místo v Praze mi vyrazilo dech. Vidím to dnes poprvé a jsem okouzlen,“ přiznává se. Pokud máte obavu chodit do hotelových restaurací, protože je považujete za podniky druhořadé kategorie, v pražském hotelu W vás podobných předsudků rychle zbaví. Jídlo i servis jsou tu na světové úrovni, ale menu je přizpůsobeno chutím českého zákazníka.

Na lístku jsou třeba sezonní houby, kachna i cordon bleu a povědomí o Česku má Riccardo Giraudi také díky svému pravidelnému hostovi. Nikoli v Praze, ale v Monaku. Je to osobnost, kterou ze stránek Forbesu dobře znáte, jedná se o zakladatele firmy Cybex Martina Poše. „Je to jeden z nejštědřejších lidí, jaké znám,“ říká Riccardo Giraudi.

Secesní nádhera Grand Café v hotelu W, kde je umístěna jeho restaurace Le Petit Beefbar, má intenzivní kouzlo a náročného podnikatele si podmanila na první pohled. „Miluju, když se spojuje zdánlivě neslučitelné a vytvoří to harmonický celek. Na tom ostatně stojí můj byznys,“ směje se. Giraudi začal s podnikáním v roce 2005, když se ve svých dvaadvaceti letech právě vrátil z Londýna.

„Studoval jsem tam PR na European Business School a v rámci stáže jsem pobýval v michelinských konceptech, jako byla třeba restaurace Nobu. Změnilo to můj způsob uvažování a kreativita, kterou jsem v sobě měl, najednou získala směr,“ popisuje. Po návratu z Británie Riccardo přesvědčil svého otce, aby ho nenutil pokračovat v rodinném byznysu, ale umožnil mu otevřít něco vlastního.

V exkurzi za oponu The Beefbaru se dozvíte:
  • Jak udělat steak bar opravdu sexy?
  • Proč luxusní segment v kontextu módy trpí, ale restaurační byznys nikoliv.
  • Který český miliardář je stálým hostem v monackém Beefbaru?
Forbes Digital Premium