Symbol českého průmyslu a vítěz soutěže o nejlepšího českého podnikatele v roce 2008 spojili síly. A profitovat by z toho měli studenti. Vysoká škola Škody Auto a Unicorn College, univerzita patřící do největší tuzemské softwarové skupiny Unicorn, kterou stoprocentně vlastní Vladimír Kovář (53), podepsaly smlouvu o spolupráci. Na jejím konci by měl být nový magisterský studijní obor. Teď se žádá o jeho akreditaci, první studenti by do něj měli nastoupit za rok, tedy v září 2016.

Cílem je zkombinovat ekonomické předměty, které bude zajišťovat Škoda Auto Vysoká škola (ŠAVŠ), s IT zaměřením, jež budou vyučovat lidé z Unicorn College. „Pro nás je to velká věc a jsem na ni opravdu pyšný. Spolupráce s fortelným výrobním podnikem se k IT oboru skvěle hodí a myslím, že absolventi mohou mít velmi dobré uplatnění,“ uvedl pro Forbes Vladimír Kovář, který kromě softwarového Unicornu spoluvlastní také například značku „strakatých“ kalhot Rejoice.

SKOLA AUTO 2

Z podpisu dohody o novém studijním oboru.

Za Škodu Auto, která v Česku v těchto měsících trhá prodejní rekordy, smlouvu podepsal člen představenstva a předseda správní rady vysoké školy Bohdan Wojnar (na snímku) a její rektor a bývalý ministr financí Pavel Mertlík. „Rozšířením nabídky studijních oborů o obor zaměřený na výchovu podnikových ekonomů a manažerů s hlubokou znalostí informačních systémů doplníme naše portfolio o další klíčovou oblast fungování moderního podniku,“ uvedl Pavel Mertlík.

Pro studenty Unicorn College by navíc otevření oboru s oficiálním názvem Podniková ekonomika a řízení informačních systémů znamenalo možnost pokračovat na magisterském studiu prakticky v rámci vlastní školy. Dosud mají totiž k dispozici jen bakalářský stupeň a navazující studium tak musejí hledat jinde. Absolvent oboru by měl získat znalosti především o tom, jak se vytváří, spravuje a zabezpečuje podnikový informační systém, jak navrhnout strukturu podnikových dat a naučit se ovládat jazyk SQL.

ŠAVŠ byla založena v roce 2000, Unicorn College je o sedm let mladší. Obě školy se snaží o co největší propojení studia a praxe, univerzita Škody Auto pak staví na tom, že základem všem jejích oborů jsou technické disciplíny. Obě školy se také chlubí tím, že mají mimořádně velké procento absolventů, kteří obratem nastupují do práce v oboru.

Škoda Auto měla rekordní červenec i celý půlrok

Samotná Škoda Auto letos v Česku slaví mimořádně úspěšný rok. Podle včera oznámených výsledků byl letošní červenec jejím prodejně neúspěšnějším od roku 2004, kdy se sledují relevantní statistiky za celý tuzemský trh. Automobilka prodala za červenec 7142 aut, což je meziročně o 1634 vozů více. Roste jí také podíl na trhu, který aktuálně činí 33,4 procenta a za prvních sedm měsíců letoška tak poskočil o dva procentní body.

Za rekordními výsledky stojí dobré prodeje nové fabie, jejíž výroba loni teprve nabíhala, přičemž automobilka v lednu přišla také s Fabií Combi. V absolutních prodejních číslech stále ale v Česku vede Škoda Octavia. Od počátku roku se jí prodalo 14 259 kusů.

Firmě se rekordně daří také celosvětově, za první pololetí dodala 544 300 vozů, což je meziroční nárůst o 4,2 procenta, a utržila při tom 6,4 miliardy eur. Poprvé v historii tak automobilka za pololetí utržila více než šest miliard eur, v přepočtu zhruba 165 miliard korun. Jde o růst ve výši 7,5 procenta. Provozní zisk stoupl dokonce o více než pětinu na 522 milionů eur, a firmě se tak dobře dařilo vykrývat výpadky z ruského a částečně i čínského trhu.

„S dobrým vývojem prodejů v západní a střední Evropě se nám podařilo kompenzovat těžkou situaci na trzích v Rusku, na Ukrajině a v posledních dvou měsících také v Číně,“ komentoval oficiálně výsledky nejvyšší šéf automobilky a předseda představenstva Winfried Vahland.