Děti se vracejí do škol, a tak znovu vyvstává otázka jejich psychické pohody a mentálního zdraví komplexně v rámci vzdělávacích institucí, které navštěvují. Jak se s ním dá pracovat? O tom v podcastu mluvila spoluzakladatelka organizace Sofa Lenka Felcmanová, která se wellbeingu ve škole věnuje.
Základní i střední školy se sice potýkají s nedostatkem psychologů, ale i bez nich hodně zastane podpora rodiny, míní Felcmanová, která působí také jako vysokoškolská pedagožka a členka Vládního výboru pro práva dítěte.
„Prostředí školy je náročné i pro samotného školního psychologa. Často tam přicházejí absolventi po škole, ale já bych to doporučovala spíše zkušeným kandidátům,“ komentuje Felcmanová.
Zároveň vysvětluje, že například školy v Německu nemají k dispozici více školních psychologů, ale dokážou dobře pracovat se sítí sociálních pracovníků.
Podle Lenky Felcmanové je také zásadní, aby se samotnou psychohygienou pracovalo více učitelů. „Ti jsou dnes ve složité situaci. Dorostli jsme my, děti, které mají ze školy a chování některých pedagogů různá traumata. Nechceme, aby se situace opakovala s našimi dcerami a syny, a proto to učitelům třeba nevědomky vracíme,“ přiznává.
Proč je potřeba, aby děti cítily uznání, i když se jim nedaří? A čeho se bojí dnešní učitelé? Dozvíte se v dalším díle podcastu Jak být lepší.