Rozkvetlá středočeská zahrada s několika včelími úly působí na jaře idylicky, pokojně. V místním ateliéru sochařky Anny Hulačové, jejíž díla se prodávají i za vyšší jednotky milionů korun, však tahle zdánlivá romantika nabírá zcela jiné obrysy. Nahlédněte s námi pod ruce jedné z nejpozoruhodnějších a nejúspěšnějších českých umělkyň současnosti.
„Tamhle,“ ukazuje sochařka Anna Hulačová na jeden ze svých zaneprázdněných dřevěných včelích úlů na zahradě za domem, „by se dneska mohly rojit včely. Uvidíme, zda bude dostatečné teplo a jestli náhodou nebudou raději u souseda, kam rády létají na jabloň,“ dodává oděná do včelařského klobouku s poloprůhledným ochranným závojem.
Nacházíme se ve středočeské obci nedaleko Českého Brodu, kam se umělkyně, jejíž díla má ve sbírce i Kateřina Havrlant, jedna z nejvýraznějších soukromých sběratelek současného umění, přestěhovala společně s rodinou před necelými deseti lety. Vedle péče o včelstva a zahradu, kde si pěstuje nejrůznější zeleninu, ji tu zaměstnává primárně práce v jejím sochařském ateliéru.
V článku dále zazní:
- Jaká témata jsou pro sochařku Annu Hulačovou stěžejní?
- Proč pro ni není důležité umístění v žebříčku, který sleduje, jak se českým umělcům vede nejen na tuzemské, ale i na mezinárodní galerijní scéně?
- Co považuje za svůj největší úspěch?
- A jak probíhá tvorba soch, které jsou vyplněné včelími plástvemi?