Výrazné náušnice této značky zdobí při koncertech uši Rihanny nebo Adele. Nosí je i herečky Margot Robbie nebo Ana de Armas. Messika se za relativně krátkou historii vyprofilovala mezi přední šperkařské značky – a nově si její produkty můžete zakoupit i v Praze.
Koncem prosince loňského roku otevřel v ulici Široká butik, v němž září šperky Messika, doplňuje ho nábytek na míru od české firmy Intex nebo sofa a doplňky od francouzské značky Ligne Roset.
„Praha je atraktivní a kosmopolitní město se širokou nabídkou mezinárodních luxusních značek,“ vysvětluje Géraldine Bertrand, která ve značce funguje jako sales director pro Evropu.
Celkem má Messika po světě už 70 butiků, loni jich včetně toho pražského otevřela dvacet a letos plánuje podobnou expanzi. „Je pro nás důležité být v evropských městech, abychom budovali image značky po celém světě,“ doplňuje Bertrand.
Hlavní duší značky je šperkařka Valérie Messika. Navázala na práci svého otce Andrého, vyhlášeného obchodníka s diamanty.
Ostatní děti měly panenky nebo vláčky, zatímco malá Valérie si hrála s diamanty, které otec přinesl domů. Není divu, že její první pracovní kroky mířily do luxusního segmentu, pracovala v marketingovém oddělení značky Chanel.
Poté se ale vydala ve stopách svého otce, pět let ho doprovázela a pronikala do tajů jeho práce. Čekalo se, že převezme firmu po něm, ale ona toužila diamantovou vášeň obohatit o kreativní prvek.
„Chtěla mít šanci vyjádřit sebe sama a diamanty samotné jí nestačily,“ vypráví Bertrand. A tak v roce 2005, když jí bylo 29 let, v Paříži založila vlastní značku.
Její mise byla prostá: přinést šperky, které by byly vhodné ke každodennímu nošení, a zároveň jiné než zásnubní prsteny. Chtěla diamanty demokratizovat, učinit z nich něco snadno nositelného, ale zároveň moderního a cool. Toužila vytvořit šperky, které sama postrádala.
Přála si dělat šperky módní, ale zároveň ženské a nadčasové. Jednou z prvních kolekcí byla Move a rychle se stala bestsellerem: dnes už je pro Messiku signature a rozrostla se od náušnic k prstenům či ušním manžetám. Název se odkazuje k tomu, že se diamanty na špercích pohybují po malých kolejničkách.
Doteď vytvořila Valérie přes šest tisíc šperků. Oblíbili si je mileniálové, ale staly se také vyhledávaným doplňkem celebrit. Nosí je Selena Gomez, Claire Foy, Kristen Stewart, Charlize Theron a mnoho dalších hvězdných jmen. Nedávno si náhrdelník Lucky Move vzala na sebe hlavní hrdinka seriálu Emily in Paris.
V roce 2019 hlásila značka dle webu Luxury London obrat 140 milionů dolarů (přes 3 miliardy korun). „V posledních dvou letech jsme ho více než zdvojnásobili a otevřeli nové trhy jako Asie nebo Indie,“ prozrazuje Bertrand.
V Paříži na ulici Rue Saint-Honoré zasvěcené módním butikům otevřela v roce 2013 velkorysý vlajkový obchod, který připomíná velkou šperkovnici. A loni představila high jewelry kolekci šperků Beyond the Light inspirovanou starověkým Egyptem, která vznikla z těch nejvzácnějších diamantů.
Nejsilnějším trhem pro Messiku je prý Blízký východ, kde se nachází čtrnáct butiků. „Tamní ženy Valérii velmi inspirovaly,“ říká Bertrand. „Ukázaly jí, jaké ženské kouzlo v sobě má nošení náramku na kotníku i na ruce, ale také umění vrstvit šperky na sebe.“
Tím je Messika typická, nebojí se nepravidelnosti, nesourodých náušnic, nabízí i řetízky na břicho, kterým se pochlubila během těhotenství třeba Rihanna, a také šperky pro muže: prsteny, náramky, řetízky nebo manžetové knoflíčky.
„Messika je příběh vášně a svéráznosti – je to velké profesní, lidské a rodinné dobrodružství,“ říká zakladatelka značky Valérie Messika. „Můj cíl je jednoduchý. Svými šperky povzbuzuji ženy, aby se staly tím, kým ve skutečnosti jsou. Skvělé, svobodné, smyslné, odvážné, tradiční, silné, elegantní… Meze se nekladou.“