Dva roky o ní nebylo skoro slyšet. Přitom málokdo z lokálních tvůrců měl tak slibně rozvíjející kariéru. Během své pauzy ale Petra Ptáčková rozhodně nezahálela, vrátila se s autorskou přehlídkou v rámci nadcházejícího fashion weeku, ale také spoluzaložila také značku spodního prádla.
Forbes zařadil Ptáčkovou do 30pod30 už v roce 2015. Tehdy studovala v Paříži na prestižní Ecole de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne a její modely se objevily na stránkách britské Vogue nebo Elle, prezentovala se také v New Yorku, Berlíně, Amsterdamu, Madridu nebo v Kyjevě.
„David Bowie někde prohlásil, že nejhorší umělec je ten, který tvoří pro galerii. Měla jsem to štěstí, že jsem se nikdy nemusela podbízet. Moje tvorba byla přijímaná, navrhovala jsem ji zcela podle sebe, nikdy jsem se nikomu nepřizpůsobovala,“ říká návrhářka, jejíž výrazná estetika zaujala především japonské zákazníky.
Ptáčková je přesvědčená, že je to proto, že každý, i byť náhodně vypadající detail jejího oděvu, má svůj smysl. Přesto ale návrhářce po několika letech, kdy se její kariéra velmi dynamicky rozvíjela, došel dech. „Zní to jako klišé, ale nedokážu dělat nic, co mě nebaví. Proto jsem si vzala čas, abych ve své tvorbě našla nový úhel,“ tvrdí.
Velkou výhodou Petry Ptáčkové je nutnost pobývat mimo svou komfortní zónu. Nepohodlí je pro ni výzva a nutnost, proto se věnuje také příležitostně práci filmové kaskadérky.
„Když vidím tu správnou příležitost, skočím po ní. V New Yorku jsem měla pracovní vízum, ale dozvěděla jsem se o škole pletenin v Itálii. Najednou jsem pochopila, že se potřebuji tuto techniku naučit, tak jsem všeho nechala a odjela tam,“ popisuje svou lásku k adrenalinu.
A tep designérce stoupnul i ve chvíli, kdy ji oslovil jeden z jejích zákazníků, majitel reklamní agentury Pavel Mádl, aby se stala jednou ze zakladatelek nové značky spodního prádla.
„Mad Love Body je kolektiv osmi osobností kreativních profesí, kam patří i Petra. Chceme přinášet na lokální a zahraniční trh kvalitní, ale přitom originální spodní prádlo,“ popisuje Mádl. S Ptáčkovou se shodují, že Češi této části šatníků nevěnují téměř žádnou pozornost.
Řadu pánských trenek a dámských kalhotek a podprsenek, ale i košil a triček, vyvíjeli společně v týmu rok s počáteční investicí 800 tisíc korun. Během několika dnů se také spustí crowdfundingová kampaň na Hit-Hitu, která bude pro tvůrce zároveň způsobem, jak do jejich podnikání vtáhnout veřejnost.
Důležitá je podle tvůrců nejen vizuální stránka, kde na první pohled zaujmou ilustrace a prvky s náznakem nostalgie, ale také materiály. Prádlo by vás podle Ptáčkové s Mádlem mělo obejmout, fungovat jako oblečení pod šaty.
Důraz kladou v Mad Love Body i na materiály: zvolený mikromodal vám dodá pocit hedvábí, ale zároveň chladí, skvěle drží tvar a jedná se o ekologickou tkaninu.
„Máme hotové prototypy, ale potřebujeme další finance v řádu vyšších statisíců na spuštění sériové výroby, která je v Čechách velmi nákladná. Továrny zde nejsou příliš otevřené novému. Takže buď musíte začít vyrábět ve velkých sériích, aby byly vaše výrobky dostupné, nebo pak produkujete velmi drahé zboží, které nemá šanci zasáhnout většinu,“ prozrazuje Ptáčková.
Od začátku svého společného podnikání ale Mádl s Ptáčkovou plánují svým spodním prádlem oslovit také evropské i asijské zákazníky. „Vše ale záleží na tom, nakolik naší myšlenku pochopí v Čechách. Věříme, že náš trh je na prémiové, ale přitom dostupné spodní prádlo, připraven,“ uzavírají.