Když kolem vás nová Škoda Superb projede, na zadek vás neposadí. Na druhou stranu čtvrtá generace splňuje asi všechno, co od ní její typický zákazník v podobě manažera s rodinou nebo vyššího státního úředníka chce. A kufr… kufr je zase větší. Takže úspěch zaručen.
Česká Škoda Superb. Bývalo. Papírově možná ano, ale v reálu tenhle příběh a tohle slovní spojení končí. Výroba vlajkové lodi automobilky se i přes křik odborářů přesunula z Česka na Slovensko, odkud pak většina superbů míří do země, kde se jich dlouhodobě prodá nejvíc, tedy do Německa.
Dobře, vývoj společně s novým Volkswagenem Passat probíhal v Česku, ale tím tak nějak končíme. Byl to právě superb, který ve Škodovce přesunem z Kvasin do Bratislavy odstartoval kulový blesk.
Kvasiny pak dostanou octavii a vyprázdněná Mladá Boleslav už začala montovat nový elektromobil. Nejdřív jeden, o kterém víme, že se bude jmenovat Elroq. Časem přibudou další. Tolik automobilové nacionalistické okénko, ale co už.
Ve světě, kde si objednáte americké auto a přivezou vám ho z Číny, je to vlastně jedno. On i ten superb nakonec vznikal v ukrajinském Solomonovu, indickém Aurangábádu i čínském Nan-ťingu. A sbíral ceny.
V řadě zemí byl vyhlášen autem roku, britský Top Gear jeho druhou generaci vyhlásil luxusním autem roku, vyhrál ve čtenářské anketě německého motoristického časopisu Auto, Motor und Sport v kategorii Nejlepší importovaný vůz a získal i cenu Red Dot Award za povedený produktový design.