Zpěvačka a hudebnice Taylor Swift na halloweenské pondělí zcela ovládla hudební žebříček Billboard Hot 100. Deset ze třinácti písní z jejího nejnovějšího alba Midnights se umístilo v první desítce zmíněného žebříčku.
Ten je sestavován na základě výše prodejů digitálních i fyzických desek, počtu přehrání skladeb v rádiích a také na streamovacích platformách ve Spojených státech. Swift se tak stala prvním umělcem, kterému se „desítková“ dominance podařila.
Jedna z nejvýraznějších tváří současného popu a žena, jejíž jmění odhadl americký Forbes na 570 milionů dolarů, se svým nejnovějším albem bourá nejen americké hitparády a znovu potvrzuje pozici nejprodávanější popové umělkyně současnosti. Dvaatřicetiletá hvězda, která vydala své první album v šestnácti letech, má na kontě tučný výčet úspěchů: čtyřicet jejích skladeb bylo v první desítce žebříčku Billboard, čímž přeskočila i jména jako Michael Jackson, Madonna nebo The Beatles. S devětapadesáti top ten zářezy předčil Taylor Swift pouze Drake.
Kromě jejího debutového alba se všechna další vyšvihla na první příčku žebříčku a dnes je tak Taylor Swift jedním z mála umělců, který ve světě streamovacích platforem dokáže ve velkém prodávat fyzické nosiče. Mezi tím vším stihla vystudovat a obdržela čestný doktorát z výtvarného umění na Newyorské univerzitě.
Když neustále zaneprázdněná rodačka z Pensylvánie netráví čas přenahráváním svých prvních šesti studiových alb, odpovídá na neustálé spekulace, zda vyrazí s novou deskou na další stadionovou tour. Ve volných chvílích se pak posledních deset let ještě zvládá pouštět do pří s čím dál kontroverznějším Kanye Westem (což je z uvedeného výčtu možná to nejvíce vyčerpávající).
Na svém nejnovějším albu se snaží zpěvačka přijít s inovativním zvukem a pouští se do experimentů, podobně jako u desek Folklore a Evermore. Je však dobré nezapomínat, že ve světě mainstreamové pop music se za inovaci považuje téměř cokoli, vybočující z aktuálních trendů. A tomu odpovídá míra novosti.
Taylor Swift tak „experimentuje“ s čímkoli, co zní alespoň trochu retro. V případě Folklore to byl indie folk, u Midnights oprášila synth pop, ke kterému se v poslední době uchyluje stále více popových interpretů středního proudu. Zpěvačka se alespoň nebála zajít dál a některé tracky tak provází podobně temný sound, jako u desky Reputation, a pohrává si také s prvky housové taneční hudby.
Co však zůstává beze změny, jsou texty. Ty píše Taylor Swift ve stále stejném schématu víceméně celou svou kariéru a její největší múzou zůstávají bývalí partneři a následně ona sama. Kdo ví, zda by byla natolik úspěšnou hudebnicí, kdyby navštěvovala terapeuta a její songwriting se tím pádem netočil v nekončících milostných kruzích.
Neuchvátí ani fanoušky očekáváný duet s Lanou del Rey, kdy hostující interpretka zastává roli jakési doprovodné vokalistky a jejich hlasy spolu příliš nezní, přestože je patrná snaha nalézt ideální balanc. Celkově shazují produkční a zvukový posun desky průměrné texty, kvůli kterým si Midnights pustíte spíše v podzimním sychravém odpoledni jako nerušící kulisu.
Pokud však nejste věrným swifties, jak si příznivci zpěvačky říkají, nijak zásadně vás nepřekvapí. Houževnatost, vytrvalost a charisma, díky kterým přepisuje dějiny popové scény, však Taylor Swift i s přihlédnutím k historickému úspěchu v žebříčku Billboardu upřít nelze.