Ještě před rokem se učil vařit těstoviny. Dnes tvoří pop-upy s menu za několik tisíc. Daniel Rahman není šéfkuchař. Říká o sobě, že byl v kuchyni „lopata“ – a právě autenticitou, upřímností a trochu punkovým přístupem láká desetitisíce sledujících na sociálních sítích.
Rahman spolu s Maximem Habancem založil úspěšný skateshop Craness, snaží se vybudovat DentOk, síť ordinací dentální hygieny, a k tomu točí krátká videa o vaření. Sám sebe popisuje jako „cooking creatora s přesahem do lifestylu, který přirozeně propojuje prémiovou gastronomii, street culture a podnikání“.
Jeho vztah k jídlu se vytvářel tak, že začal na Instagram točit videa se steakem. „Neuměl jsem to a lidé mi rychle radili, co zlepšit, a ten feedback mě na tom bavil. O pár let později jsem se začal učit jednoduché těstoviny z Pastacaffé a znovu točit, přidal jsem videa na YouTube a většinou vařil jídla úplně poprvé, často s hostem,“ líčí.
Soustřeďuje se hlavně na krátké formáty na Instagram a TikTok. „Každé jídlo se snažím udělat nejlíp, jak dokážu. Na začátku jsem vařil i tak jednoduché věci, jako je bramborová kaše. Teď dělám detailní research, abych věděl, jaká je historie jídla, jak se dělá tradičně, co bych neměl při přípravě vynechat,“ popisuje svou tvorbu.
Říká o sobě, že byl taková „lopata v kuchyni“, což lidi bavilo. Na autenticitu a zábavné podání sází pořád.
Jeho nejsledovanější video na YouTube, kde kombinuje instantní nudle a wagyu, má 85 tisíc zhlédnutí, na Instagramu má to nejsledovanější přes 180 tisíc. Vařil třeba na Sněžce, smaženou rýži s tuňákem a kaviárem nebo například rohlík s máslem. A to máslo vyrobil z čerstvé smetany, kterou si dovezl z mlékárny.
V jeho videích se objevili mimo jiné šéfredaktor Forbesu Zdravko Krstanov, DJ NobodyListen, Petr Mára nebo kreativní šéfkuchař Ambiente František Skopec. Právě ten mu pomohl při vytváření pop-upů, kde si pod značkou No Michelin Star vaření zkouší pro víc lidí a naživo.
Foto Daniel Rahman
Daniel Rahman a šéfredaktor Forbesu Zdravko Krstanov
„Sedli jsme si nad prvním menu a nastavil mi mindset, že každé jídlo musí fungovat jako moje video. Každý chod jsem několikrát zkoušel, aby bylo všechno vyladěné,“ vysvětluje Rahman. Pop-up proběhl v řeznictví The Real Meat Society a testovací večer věnoval lidem, kteří se objevili v jeho videích.
Ten veřejný se vyprodal do posledního místa, i když se smíchem komentuje, že to úplně dobře nespočítal a ekonomika neklapla. „Ekonomika nebyla na prvním pop-upu hlavním cílem. Chtěl jsem, abych vytvořil zážitek z jídla, servisu a celkově na úrovni, se kterou jsem sám spokojený, upřímně jsem výdělečnost úplně neřešil,“ přiznává.
Další pop-up se chystá na 28. srpna v George Prime Steak a bude stát za to. Ani tady totiž neponechal nic náhodě a celé menu otestoval, a tak jsem ho mohla ochutnat v předstihu. Rahman zkombinoval stávající menu a vytvořil z něj pět chodů v pravém pojetí surf & turf, na kterém se rozhodně nešetřilo.
Foto Daniel Rahman
Foto Daniel Rahman
Foto Daniel Rahman
Foto Daniel Rahman
Čeká vás hovězí svíčková tataki se svěžím yuzu ponzu a lanýžem, naprosto dokonale připravené mušle svatého Jakuba s holandskou omáčkou a kaviárem, bao buns plněné krevetami, které vás překvapí přípravou.
Rahman se je totiž rozhodl osmažit, a přidal tak jídlu další rozměr, kdy jsou bochánky nadýchané a zároveň křupavé. A zlatým hřebem večera je steak z hovězí svíčkové, pochopitelně USDA Prime, a k němu šťavnatý humří ocas, krémová bramborová kaše a omáčka béarnaise.
Tohle bude jídlo, na které budete nejspíš dlouho vzpomínat, stačí jen pár ingrediencí v prvotřídní kvalitě, které jsou připravené k dokonalosti, a víc nepotřebujete. Celé menu i s dezertem pořídíte za 3990 korun.
Rahman si kromě domácího vaření doplňoval techniky a základy na kurzech v Gourmet Academy a v UM od Ambiente, ze zvědavosti si zkusil krátkou stáž v Bufetu Karlín.
„Pořád mě formuje rychlý feedback lidí na Instagramu, nutí mě ladit postupy jídlo od jídla a mám radost, když mi někdo poradí, co můžu udělat líp, ať už jde o techniku, ingredience, nebo jiný detail. Nejsem někdo, kdo by mi měl radit, co jak dělat. Dostal jsem ale příležitost spolu s šéfkuchaři tvořit něco společného a to mě baví,“ uzavírá a přiznává, že je obrovská dřina něco podobného připravit.
Jednodušší pop-upy ho čekají ještě na podzim – v Kafka Hummus Café si můžete 13. září koupit porci jeho legendárního baskického cheesecaku a v říjnu by chtěl uspořádat ještě jeden burgerový.
A proč to celé dělá? Chce, aby lidé měli možnost ochutnat jídla, která ho baví vařit doma. Pop-up pro více lidí je něco, co si chtěl zkusit. Navíc v restauracích, pro které je to zajímavější koncept, než když je navštíví jen jako fotící a natáčející influencer.