Jen pár kilometrů od českých hranic se od úterý prodává sladký hit sociálních sítí a milovníků čokolády od švýcarského Lindtu. Říká se jí dubajská čokoláda a během chvíle se z ní stalo tak žádané zboží, že jsou lidé ochotni na ni čekat ve frontách před obchody dlouhé hodiny.
Sladká pochoutka z mléčné čokolády s náplní z pistácií, pasty tahini a jemného těsta kadayif je virálním hitem. Ačkoli ji nabízí už několik často méně známých značek nebo privátních značek řetězců, skutečný průlom přišel před pár dny, kdy švýcarská čokoládovna Lindt oznámila, že uvede na německý trh limitovanou edici jednoho tisíce kusů své novinky – dubajské čokolády.
Prvním z deseti měst, kde Lindt měl nabídnout ve svých buticích vždy po sto kusech této pochoutky, byl Düsseldorf. Před obchodem lidé stáli již v noci, na začátku otevírací doby už se venku vinula dlouhá fronta. Podobný scénář se pak opakoval v následujících dnech minulého týdne i v dalších městech.
Někteří čokoládoví nadšenci, kteří si přinesli skládací židličky a deky, zabírali místa před obchody už ve tři hodiny ráno. Na mnoho z těch, kteří přišli pozdě, se jednoduše již nedostalo.
Německá média informují o lidech, kteří v listopadovém chladu čekali na „svou“ čokoládu i deset hodin. V úterý se dubajská čokoláda od Lindtu má začít prodávat i v Lipsku a Drážďanech.
Jestli se dostane také do Česka, není zatím jasné. „Budeme sledovat veškerý vývoj související s tímto trendem a poptávkou spotřebitelů a v případě rozšíření nabídky do dalších zemí vás budeme informovat,“ odpověděla na dotaz Forbesu mluvčí společnosti Lindt & Sprüngli.
Tabulka o 150 gramech se prodává za bezmála patnáct eur. Ne všichni ji ale chtějí sami ochutnat, virální hit se přeprodává na internetu. Částka, kterou prodejci žádají, dosahuje i tří set eur. Obal každé tabulky z této limitované edice je ručně očíslován.
Chuť na novinku je tak nezkrotná, že dokonce vedla ke krádeži. Radost jednoho z úspěšných kupců nevydržela dlouho, čokoládu si totiž nechal v autě – někdo ji ale zřejmě viděl, rozbil okno a čokoládu ukradl.
Fakt, že švýcarský Lindt uvedl svou limitku jen v Německu, vedl rychle k nevoli mezi domácími švýcarskými zákazníky. Vedení čokoládovny proto oznámilo, že dubajskou čokoládu nabídne i ve Švýcarsku, i tam se opakovaly uplynulý víkend podobné scény jako v Německu.
Chuť místních ovšem trochu kazí fakt, že na obale tradiční švýcarské čokolády se dozví, že byla vyrobena v německých Cáchách.
Každopádně skutečnost, že se limitovaná edice mohla najednou rozšířit a dostat do dalších měst, začalo budit otázku, zda Lindt neblafoval s omezeným počtem jednoho tisíce kusů. Zatím ale má jít skutečně o limitované množství.
Dubajská čokoláda je už vystavená i na e-shopu Lindtu s poznámkou „zatím nedostupná“. Společnost to komentuje s tím, že novinka má velmi pozitivní ohlasy, a tak zkoumá možnosti, jestli a jak případně zvýšit výrobu. Další informace ale zatím uvádět nechce.
Jisté je, že se 180 let staré a tradiční firmě podařilo rychle naskočit na virální trend a přijít na trh velmi svižně s žádanou novinkou.
Dubajská čokoláda existuje teprve třetím rokem. Stojí za ní firma Fix Dessert Chocolatier a její zakladatelka, britsko-egyptská podnikatelka žijící v Dubaji Sarah Hamouda, která se prý při vymýšlení čokolád s neobvyklými příchutěmi inspirovala i svými těhotenskými chutěmi.
Samotnou dubajskou čokoládu ale nejvíc proslavila až influencerka Maria Vehera, jejíž video, na němž tuhle pochoutku ochutnává, má přes 77 milionů zhlédnutí.
A zatímco zkraje fungování mladé čokoládovny měla firma jen pár objednávek denně, nyní má až sto objednávek za minutu. To vše výhradně v Dubaji – Fix Dessert Chocolatier totiž nemá ani e-shop nebo obchod, prodává přes Deliveroo.
Mohlo by se to ale změnit a originální dubajská čokoláda i další speciality od Sarah Hamouda by se mohly dostat dál. „Uvažujeme o mezinárodní expanzi,“ řekla zkraje listopadu pro web Falstaff. Přinejmenším aktuální šílenství v Německu dává tušit, že tahle sladkost má ještě velký potenciál.