Ve válce a v lásce je vše dovoleno, zazní hned v úvodu seriálu Bridgerton, a toho si je zjevně vědoma i streamovací služba Netflix, která se romantickou výpravnou sérií pustila do války o diváky.
Bridgertonovi jsou sice rozporuplně přijímaný seriál – řeší se třeba jeho historická nepřesnost – ovšem divácky je to zatím nejúspěšnější původní dílo Netflixu.
Historický romantický kýč z předviktoriánské Anglie si zapnulo 82 milionů domácností, což je zhruba 40 procent z celkových 200 milionů předplatitelů.
Osmidílná série měla premiéru loni 25. prosince a od té doby se vyšplhala na první místo v 83 zemích světa včetně USA, Velké Británie, Brazílie, Francie nebo i Jižní Afriky.
Pro Česko Netflix podrobné statistiky sice nezobrazuje, ale seriál je momentálně čtvrtým nejoblíbenějším titulem poté, co několik týdnů trendoval na první příčce.
Z jeho úspěchů těží i autorka předlohy Julie Quinn. Tři z jejích knih, které posloužily jako předobraz seriálu, se dostaly na seznam bestsellerů The New York Times. Hudební album Bridgerton: Covers from The Netflix Series drží od 3. ledna druhé místo v poslechovosti napříč všemi žánry na iTunes.
A mluví se dokonce i o tom, že by se představitel hlavní mužské role Regé-Jean Page mohl stát příštím Jamesem Bondem, britská sázková kancelář Ladbrokes na něj už vypsala kurz 5 : 1, přičemž ještě před Vánocemi to bylo 40 : 1.
Obrovská obliba seriálu možná bude mít vliv i na vývoj trendů. Podle bulvárního deníku Daily Mail si diváci snaží vytvořit zromantizované prostředí regentské Anglie i ve svých domovech.
Narostlo vyhledávání a nákup starožitného nábytku i korzetů. Deník tyto trendy označil jako „efekt Bridgerton“.