Byli bychom raději, kdybyste tu nebyli. Takovou zprávu se snaží svým přístupem vyslat zahraničním návštěvníkům některé evropské metropole jako Amsterdam, Barcelona nebo Paříž. Reagují tím na situaci s takzvaným overtourismem, který byl problematický už před pandemií.
Letos opět nabral dalších obrátek a s nevychovanými davy se můžete setkat všude – vyrývají svá jména do dva tisíce let starých zdí římského Kolosea, fotí si rádoby vyzývavá selfie před branami do Osvětimi nebo třeba pózují nazí před posvátnými chrámy na Bali, nehledě na to, že jim za to hrozí deportace ze země.
Jak si s návalem návštěvníků dokáže poradit Praha? „Enjoy Respect. Tak zní název naší kampaně, která je k vidění už na pražském letišti,“ říká Jana Adamcová.
Místopředsedkyně představenstva organizace Prague City Tourism se svým týmem pracuje na tom, aby se česká metropole zbavila nejen turistických pastí, ale zároveň své hosty kultivovala, a to také z hlediska vizuální identity.
O tom svědčí například nové uniformy pro zaměstnance informačních center a pražských věží.
Navrhl je návrhář Vladimír Staněk, který byl ve Forbes výběru 30pod30 v roce 2015. „Věřím, že pokud prostředí, ve kterém se pohybujeme, vypadá na úrovni, naše chování se mění,“ tvrdí Jana Adamcová.
Proč Praha musí podnikání spojené s turismem víc regulovat a upřednostnit své zájmy nad mocí peněz? Jak vypadá turistická past a kolik jich ještě takových v hlavním městě Česka najdeme? Dozvíte se v nejnovějším díle podcastu Forbes Life!