V každém dospělém člověku dříme hravá dětská duše a dánská legenda mezi hračkami Lego na tom dokáže skvěle vydělávat. Pokud vám nestačilo postavit si z řady miniaturních kostiček vesmírnou stanici, model sídla Fallingwater od Franka Lloyda Wrighta, úložnou krabici z Ikey nebo třeba postavy z filmu Monty Python a Svatý Grál, můžete odteď začít skládat dechberoucí květiny.

Kolekce nazvaná Lego Botanical přichází na trh ve dvou variantách: první představuje kytici, kterou po sestavení můžete klidně naaranžovat do vázy místo živé flóry. Růže, astry, sedmikrásky či vlčí máky z Lego kostek vypadají natolik půvabně, až se z nich okamžitě stal hit na sociálních sítích.

Proč taky ne, uprostřed studené zimy přijdou obzvlášť vhod. Alespoň se vám nebude stýskat po živých květech ze zahrad a luk.

Druhou částí kolekce je stavebnice-bonsaj, jejíž největší výhodou je, že ji nikdy nemusíte zastřihávat ani zalévat, a přesto díky vašim šikovným prstům rozkvete do růžových květů. Součástí setu je i květináč, takže stačí jen najít to pravé místo v interiéru.

Obě varianty vyjdou na 1329 korun a shodně obsahují některé dílky z rostlinného plastu, které byly vyrobeny z cukrové třtiny. Kolekce Botanical tak přesně odpovídá strategii značky, která se evidentně snaží zaujmout nové zákazníky. Takové, kteří milují instagramovou estetiku a záleží jim na aktuálních trendech.

Ostatně už během loňského roku totiž Lego vykročilo novým směrem a uvedlo kolekci oblečení s Adidasem i Levi’s. A už čtyři roky tvoří tým s japonskou značkou Uniqlo.

Nicméně módní počiny od Lega sklízí zatím na různých tematických blozích spíše rozpačité reakce. Skalním fanouškům stavebnice totiž vadí, že se jejich oblíbená značka příliš podbízí milivníkům módy a popírá tak svoje kořeny.

Naproti tomu, botanická kolekce podle komentářů na sociálních sítích, alespoň jen pár dní od svého uvedení, získává jen virtuální srdíčka.