Pokud se rádi občas zařadíte mezi cyklisty, kteří každý víkend proudí kolem proudu Berounky, můžete od příštího jara přidat do itineráře novou zastávku.
Do společnosti Ski a Bike Centrum Radotín, která patří k nejstarším cyklistickým a lyžařským servisům a prodejnám v ČR s historií od roku 1988, totiž majetkově vstoupil Pavel Bouška, majitel fabriky na psí krmivo Brit.
Čtěte také: Zvířecí miliardář Pavel Bouška investoval do startupu na chytré obojky
Výsledkem má být největší multifunkční cyklistické a lyžařské centrum v Česku, které na 8 tisících metrech čtverečních vyroste včetně restaurace a půjčovny v těsné blízkosti nádraží Praha-Radotín.
„Chceme vybudovat trvalou hodnotu, na niž budeme moci být pyšní. Záměru stoprocentně věřím, radotínské Ski a Bike Centrum je skvělá rodinná firma, kterou dlouho znám,“ říká Pavel Bouška, jenž patří do žebříčku nejúspěšnějších Čechů Forbesu, k záměru revitalizovat bývalou Vindyšovu továrnu na nářadí tělocvičná. Ta za první republiky vyráběla bradla, činky či kruhy třeba pro Sokol.
„Jsme připraveni investovat desítky milionů korun a zároveň poskytnout firmě prostředky na další rozvoj,“ doplnil k transakci Petr Kříž, který spolu s Pavlem Bouškou stojí za investičním fondem Fermia, jenž minoritní podíl ve společnosti Ski a Bike Centrum Radotín oficiálně získal.
Firmu s obratem kolem 120 milionů korun budují rodiny Cvachových a Princových, kteří ji budou dál řídit. Zhruba za rok by tak mohl otevřít multifunkční areál, který bude v kulisách osmi bývalých továrních hal zahrnovat prodejnu sportovního vybavení, půjčovny kol a lyží, servis, restauraci nebo velkou sportovní hernu pro děti. A samozřejmě také parkoviště pro ty, kteří dávají přednost autu před vlakem.
„V Česku to bude svým rozsahem určitě ojedinělé a popravdě neznám takové centrum ani v zahraničí. Zároveň zachováme industriální ráz místa, inspirací jsou třeba Jatka 78,“ říká Lukáš Princ, který se na řízení firmy, jež nabízí aktuálně 300 různých značek z oborů cyklo/lyže, přímo podílí.
Podle něj bude součástí také například „cyklodepot“, tedy něco jako ustájení vašeho kola. Záměr je takový, že majitel přijede třeba v obleku do centra, v šatnách se převleče, na připraveném kole po servisu ujede své kilometry, pak si dá sprchu a zase může pokračovat bez dalších starostí do práce.
Současný pohled na komplex výrobních hal. Zdroj: Mapy.cz
Společnost s posílenými zdroji a novými spolumajiteli také uvažuje o rozjetí franšíz po celém Česku. Sám Pavel Bouška je více fanda do lyží a snowboardu než do cyklistiky, byť na svém elektrokole často jezdí do práce.
S Lukášem Princem se poznali jako spolužáci na pražském gymnáziu, a Pavel Bouška tak může glosovat, že jejich prvním společným byznysem byl prodej vypracovaných taháků v prvním ročníku. Teď chystají něco většího.