Do ulice Vězeňská ve starém centru Prahy se v posledních měsících přestěhovaly všechny významné obchody s niche kosmetikou a další se sem chystají. Zatím nejnovějším „sousedem“ je nový obchod WeCare Store s doplňky stravy vyráběnými v Česku.

Nejprve tu na jaře letošního roku zakotvil concept store Ingredients, který prakticky naučil Čechy zajímat se o niche kosmetiku a používat nevšední vůně i ty nejkvalitnější svíčky. Ostatně nekonvenční značky, jejichž produkty mají ve světě kultovní status, přináší na český trh už od roku 2012. 

Nový obchod ve Vězeňské 4, který vznikl podle návrhu majitelů Lukáše Loskota a Jakuba Kopčáka, nahradil původní obchod sídlící v Maiselově ulici. V sousední Vězeňské 6 otevřeli také první český Diptyque Store a záhy tu díky stejným majitelům zakotvila i newyorská parfumerie Le Labo.

New kid on the block 

Krátce před Vánocemi dostala tato trojice nového souseda –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ ve Vězeňské 3 otevřel brány první kamenný obchod českých doplňků stravy WeCare. I na něm se podílel Lukáš Loskot, i když jen co se týče kreativního návrhu interiéru. Za samotným obchodem i značkou totiž stojí švýcarský investor Solaris Asset a její ředitelkou je Karolína Heligrová.  

„WeCare je na trhu jen rok, ale na jejím budování jsme začali pracovat už před třemi lety. Doplňky stravy, které nabízíme, jsou výsledkem našeho vlastního vývoje a výroby v Česku,“ vysvětluje Heligrová. 

„Vlastní obchod byl odvážný krok, který má doplnit náš velmi dobře fungující e-shop, přiblížit naši značku těm, kdo nechtějí nakupovat online, ale také nabídnout intimní prostor s krásným interiérem, kde se mohou zákazníci na všechno zeptat, získat více informací o produktech a jejich benefitech, kde jim poradíme s výběrem a zhmotníme filozofii naší značky,“ popisuje CEO značky.

Nový WeCare Store se proto nepodbízí extravagancí ani přehnanou okázalostí. Jeho promyšlený design má odrážet výjimečnost značky, která při vývoji svých produktů vždy cílí na to nejlepší –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ od špičkových přírodních ingrediencí přes vědecky podložené komplexní složení až po prvotřídní nákupní zážitek.

Jako v luxusním bytě

V online světě tento přístup zafungoval. „Aktuálně máme třikrát vyšší obrat než v roce 2023,“ říká Heligrová. 

K vlastnímu e-shopu postupně přibylo dalších více než padesát prodejních míst –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ WeCare dnes prodávají lékárny Dr. Max, ale třeba i karlínský concept store Byssine, o dalších místech se jedná. Rozjíždí se spolupráce s obřím e-shopem Notino.cz a s ní expanze do zahraničí.

V nabídce značky jsou doplňky stravy zaměřené na posílení imunity, koncentrace, na podporu zdravých kostí a kloubů, ale také produkty pro krásu nebo ke zmírnění průběhu menstruace či menopauzy.

Vůbec nejprodávanější jsou vysoce koncentrované nápoje About Your Beauty, About Your Immunity a kapsle podporující zdraví vlasů About Your Hair. 

V novém obchodě však čeká kompletní nabídka těchto výživových doplňků, mezi něž přibudou další novinky, které se zaměřují na téma longevity. Produkty tu lemují terakotové stěny a usazené na subtilních konzolových stolcích nenásilně lákají k bližšímu prozkoumání. 

Celý prostor navíc vyvolává dojem místa, malého luxusního bytu, kde se můžete na chvíli schovat před okolním ruchem města, udělat něco pro své zdraví, a ještě nasát moderní atmosféru připomínající ty nejkrásnější obchody Londýna či New Yorku.

Přispívá k tomu pečlivě vybraný nábytek i doplňky, jmenujme například trojnohý stolek od francouzského designéra Jacquesa Adneta nebo minimalistické kousky Kazuhideho Takahamy.

Do sousedství se během pár dnů chystá také další český multibrandový obchod s parfémy a kosmetikou Myskino, který v ulici Dušní otevře 8. ledna už třetí pražskou pobočku. V prvním čtvrtletí letošního roku navíc plánuje otevření dalšího monobrandového butiku s niche parfémy ve stejné lokalitě.