Už vás nudí lahev vína, kterou k Vánocům rozdávají všichni všude? O reklamních předmětech s logem firmy už nechcete ani slyšet? Chcete se dárkem odlišit od jiných firem i vašich minulých let a svým zaměstnancům darovat něco, co jim udělá opravdovou radost? Máme pro vás inspiraci.
Nečekejte však seznam vychytaných kancelářských potřeb, těžítek a termo hrnků. Nejlepší věci v životě často nejsou věci, proto se při výběru dárku držte několika zásad.
Neměli byste jít tou nejjednodušší cestou a řídit se tím, co je ve firmě už patnáct let zvykem, ale vybírat na míru tomu, koho chcete potěšit. Firemní dárek by se neměl dávat z povinnosti, ale protože chcete někoho potěšit nebo mu poděkovat.
A v druhé řadě pak můžete zároveň myslet i na úspěch společnosti a vhodným dárkem motivovat k lepším výsledkům a většímu nasazení. Sobecké to není. Aby jakákoli firma mohla zaměstnávat lidi a hezky se o ně starat, musí se jí nejprve dařit.
Darujte volno
Nestojí to téměř nic a přitom to udělá skoro stejnou radost jako roční bonusy. Věnujte svým lidem pár dní dovolené navíc. Můžete se rozhodnout, kolik dní komu věnujete a tím zároveň tým motivovat k lepším výsledkům.
Samozřejmě by pak součástí takového dárku mělo být alespoň ústní vysvětlení s argumentací, co konkrétního jste ocenili, aby nikdo nepojal podezření, že rozdáváte dárky podle sympatií.
Dejte jim, co mají nejraději
Základem úspěchu každého dobrého dárku je, že se trefí do vkusu obdarovaného. Zásadní je tedy zapojit HR a šéfy jednotlivých týmů a dát si s tím trochu práci a trochu pátrání. Dárek pak ale může být celkem jednoduchý. Někdo dostane voucher do knihkupectví, pokud rád čte, jiný by chtěl raději na masáž nebo by ocenil třeba členství v posilovně.
Někdo bude šťastný za roční permanentku do divadla, sázkou na jistotu může být zaplacený vstup do kina. Samozřejmě by to nemělo končit jednou vstupenkou. Zkuste pomocí voucherů, které prodává jak síť multikin Cinema City, tak je nabízí i menší kina na e-shopu mojekino.cz, pokrýt hned několik návštěv pro celou rodinu včetně občerstvení.
Dopřejte cestování
Cestovat a odpočívat by měl občas každý. Můžete darovat voucher na levnější letenky i na ubytování v hotelu. Chytře na to jdou v krkonošském Aparthotelu Svatý Vavřinec, kde počítají s tím, že budete chtít dárek přizpůsobit každému zaměstnanci zvlášť. Nabízejí proto možnost, že si firma dobije jakýkoli „kredit“ a ten může v průběhu roku čerpat na nejrůznější služby, jako jsou konference nebo teambuilding.
Z kreditu lze ale hlavně vytvořit vouchery na jakkoli dlouhé ubytování, masáže, večeři v restauraci a podobně. Každému zaměstnanci tak opět můžete vytvořit ubytovací balíček na míru a podle zásluh. Hotel vám navíc kredit ještě navýší. Například k padesáti tisícům přidají sedm procent navíc, k 200 tisícům dokonce třináct.
Cestování ale můžete rozjet i ve velkém. Co kdybyste každý rok před Vánoci vyhlásili vítěze týdenní dovolené u moře? Nebude se samozřejmě losovat, ale vyhraje ten nejúspěšnější, přičemž soutěží jen ti, kdo už ve firmě pracují nejméně tři roky.
Zajistěte vzdělávání
Nechte přitom na svých zaměstnancích, v čem se chtějí zlepšit. Někdo by chtěl kurz španělštiny nebo třeba jógy, někdo konzultaci s koučem o tom, jak má lépe vyvážit pracovní a soukromý život nebo si lépe organizovat čas. Milovníci tabulek možná ocení workshop na téma Excel pro pokročilé, někdo rád vymění práci v kanceláři za řezbářský kurz, jiný se rád naučí kreslit nebo třeba vařit.
V práci se pak bude hodit všechno zmíněné, pokud ne konkrétní dovednosti, tak rozhodně energie, se kterou se zaměstnanci vrátí, protože jste jim dopřáli něco, na co se už dlouho chystali.