Svůj byznys rozjela v nejméně vhodnou dobu. Zrovna když začínala první vlna pandemie a lidé zůstávali doma v teplákách, spustila Marlene Dietz svou službu Fobe, která nabízí předplatné na kabelky.
I přes těžký začátek se ale její startup rozjel a mladá berlínská podnikatelka věří, že díky její platformě si získá přístup k luxusním kabelkám víc lidí. A jak se na berlínský projekt sluší, cílí i na větší udržitelnost.
Je založen na myšlence, že si člověk nemusí kupovat drahé kabelky, místo toho si je jen za zlomek jejich pořizovací ceny pronajme. Startup Fobe je navíc postavený na systému předplatného, kdy člověk získá každé dva měsíce novou kabelku.
Měsíčně taková služba vyjde na necelých osmdesát až sto eur, v závislosti na tom, jestli si člověk chce sám kabelky vybírat, nebo se nechá překvapit. V nabídce má Marlene Dietz několik desítek kabelek od značek, jako je Gucci, Dior, Prada, Celine, Bottega Veneta, Balenciaga či Fendi.
Ve světě módy a luxusního zboží se Marlene Dietz, která později studovala i psychologii, pohybuje už od svých 22 let. Tehdy se dostala do týmu nákupčích předních německých obchodních domů a celé měsíce trávila na cestách mezi módními přehlídkami a návštěvami módních značek, u kterých vybírala zboží pro německé zákaznice.
Během několika let téhle práce sledovala, jak se zrychluje kolotoč nových modelů a jak na jedné straně ani pro movité zákaznice není schůdné kupovat si tolik kabelek, kolik by rády, a na druhé straně vnímala i poptávku po větší udržitelnosti a zpomalení celého módního byznysu.
Proto na jaře 2020 se svým letitým kamarádem Antonem Wochmaninem založili Fobe. Načasování s rozjezdem první vlny pandemie koronaviru se jim sice nepovedlo, o rok a půl později ale hlásí, že se jejich model dobře ujal a na berlínské módní scéně má pozitivní ohlas.
„Vlastnění věcí je čím dál méně důležité,“ říká k tomu Dietz, podle které lidé nemusí mít obavy z půjčení drahých kabelek, všechny jsou totiž pojištěné.