Žádné stimulanty, žádný cukr a chytrý influencer marketing. Energetický nápoj stvořený ženami pro ženy Alani Nu se stal fenoménem díky kombinaci zdravého složení, stylového designu a síly sociálních sítí. Nyní však vstupuje do nové éry. Populární značku totiž kupuje za 1,8 miliardy dolarů (asi 43 miliard korun) velká americká společnost Celsius Holdings.
V maskulinním prostředí energetických nápojů, kterému řadu let dominovaly značky, jako je Red Bull či Monster, se v roce 2018 zrodil nový titán, respektive titánka – Alani Nu.
Přestože jsou to tradičně muži, kdo nakupuje energy drinky, konkrétně dvakrát více, Alani Nu vsadila na ženy. Vycházela totiž z předpokladu, že ženy by energy drinky kupovaly častěji, kdyby na ně byla správně zacílena marketingová strategie. Vyšlo to.
Značka, která se během několika let stala synonymem pro ženskou sílu, zdraví a životní styl, vznikla z jednoduché, ale silné myšlenky. Nabídla ženám filozofii wellnessu, která podtrhne jejich energii, krásu a výkon.
Za jejím úspěchem stojí americká fitness influencerka Katy Hearn, která vsadila na moderní vědu o výživě a moc sociálních sítí.
Její nápoj oslovil miliony žen, které hledaly nejen účinný, ale také esteticky přitažlivý a funkční produkt. Elegantní plechovky plné lahodných příchutí, nulového cukru a přírodních složek se staly okamžitým hitem mezi influencerkami, celebritami a aktivními ženami po celém světě.
Kim Kardashian, Paris Hilton, Addison Rae a další internetové celebrity se staly přirozenými ambasadorkami této značky. A ta se díky nim dostala do povědomí milionů spotřebitelek. Ukázalo se totiž, že důvěra mezi influencerkami a jejich sledujícími funguje jako neuvěřitelně efektivní prodejní nástroj, který dovedl značku Alani Nu k raketovému růstu.
Skoro by se dalo mluvit o „hnutí“. Ženy se s touto značkou identifikují, sdílejí své oblíbené příchutě jako například meloun, třešeň či pomeranč a vnímají ji jako součást svého aktivního životního stylu. A to je právě klíčový faktor, který zároveň přitáhl pozornost investorů.
Úspěch Alani Nu nemohl zůstat bez povšimnutí gigantů v oboru. Poté co značce v roce 2024 stouply tržby o osmdesát procent, o ni projevila zájem obří společnost Celsius Holdings, která ji nakonec letos v únoru převzala za 1,8 miliardy dolarů.
Tato transakce se okamžitě stala největší akvizicí v historii Celsiusu, který se sám profiluje jako zdravější alternativa tradičních energetických nápojů. Investoři obchod ocenili jako strategický krok, jenž má posílit pozici společnosti na trhu a rozšířit její produktové portfolio.
Akcie podniku v reakci na to minulý týden zdražily zhruba o 27 procent. Tržní hodnota Celsius Holdings se tím vyšplhala na šest miliard dolarů.
Podle šéfa Celsiusu Johna Fieldlyho tato akvizice posílí celkový podíl jeho firmy na trhu z jedenácti na více než šestnáct procent. „Umožní nám to soutěžit na vyšší úrovni,“ prohlásil Fieldly.
Foto Profimedia
Influencerka Kim Kardashian propaguje energetický nápoj Alani Nu.
Analytici však upozorňují, že ačkoli převzetí Alani Nu přinese společnosti významné výhody, zároveň může být výzvou v oblasti integrace a distribuce. Boj o prostor v regálech supermarketů mezi Alani Nu a Celsiem může dočasně zpomalit růst obou značek.
Akvizice Alani Nu společností Celsius Holdings je v každém případě ukázkou současných změn na trhu s energetickými nápoji. Stále více spotřebitelů hledá zdravější alternativy k tradičním značkám plným cukru a chemických stimulantů. Dokonce i v Česku se kvůli zdravotním rizikům čím dál tím hlasitěji debatuje o omezení prodeje tradičních energetických nápojů.
Celsius a Alani Nu se chtějí stát novými lídry v oblasti funkčních a zdravých „energeťáků“ a vytvořit platformu zaměřenou na zdravý životní styl, která bude schopna lépe konkurovat gigantům typu Red Bull a Monster Beverage. Společně mohou podle odhadů utržit přes dvě miliardy dolarů ročně.