Tenhle stylový společník vás bude bavit od první chvíle, co se k němu přiblížíte. Odemknete ho jen tím, že ucítí váš telefon, a pak už se rozehraje show světel, zvuků, animací. Jednodušší to být nemůže: nové čistě elektrické Mini se ovládá jako motokára a chytrý telefon v jednom. Hey, Mini, vyrážíme!

Má na sobě tmavé zvonáče a s šibalským úsměvem pózuje u svého šalvějově zeleného Austinu Mini. Tahle fotka Paula McCartneyho půvabně ztělesňuje rebelské šedesátky. A má v sobě ještě větší symboliku.

Když před 65 lety britský konstruktér řeckého původu Alec Issigonis navrhl malé auto s převratnou konstrukcí „vše vepředu“, přesně se trefil do potřeb doby. Velká Británie pociťovala po suezské krizi obrovský nedostatek paliva a úsporné Mini s náhonem předních kol, motorem i převodovkou pod přední kapotou se stalo prodejním trhákem.

Všichni to malé auto chtěli. Měli ho nejen slavní Brouci, ale i modelka Twiggy, Enzo Ferrari nebo Steve McQueen. Vyrábělo se až do přelomu milénia, kdy značku převzalo BMW a posunulo ji do nové éry. A ta je dnes už plně elektrická a bezemisní, jak dokazuje pátá generace vozu, kterou automobilka uvedla v polovině května.

Právě odkaz ke kořenům je, co se vzhledu týče, nepřehlédnutelný: designéři pracovali s vizuálním trojdílným rozdělením kapoty, ikonickými kruhovými světlomety, výraznou mřížkou chladiče, celoplošnými okny i kontrastní střechou. Všechno je ale minimalističtější, atletičtější.

„Používáme pojem charismatická jednoduchost, chceme podtrhnout čistotu a současnou městskou orientaci modelu. Vizuálně necháváme jen to nejnutnější, chybějí lemy blatníků i klasické boční prahy, kliky dveří jsou zapuštěné,“ popisuje Natalie Gensberger, která má design na starosti.

Charakteristický vzhled Mini trochu ztrácí zezadu, kdy se linky slévají v jednu plochu a auto je skoro zaměnitelné s obdobnými modely jiných značek. Jistotou zůstávají zadní světla ve tvaru britské vlajky. Jen co nastartujete, začne auto připomínat lunapark.