O německém módním e-shopu Zalando se v poslední době mluvilo výhradně v souvislosti s velkou slevovou akcí, která dávala punc ročnímu působení společnosti na českém trhu. Z domovského Berlína nicméně přicházejí zajímavější zprávy.
Podle výsledků za druhý kvartál letošního roku Zalando zažilo nejlepší čtvrtletí co do zvýšení počtu aktivních zákazníků, jejichž řady se rozšířily o 3,7 milionu jedinců na celkových 28,3 milionu. Celkový počet objednávek se přehoupl lehce přes 36 milionů, což je firemní rekord.
Návštěvnost e-shopu se v daném období zvýšila o 34 procent na 986 milionů, přičemž 84 procent tvoří přístupy z mobilního telefonu. Právě toto číslo, které by ještě před pěti lety bylo zcela nemyslitelné, dobře dokresluje důvod, proč byla česká slevová akce podmíněna nákupem v mobilní aplikaci.
„Pozorujeme pozitivní vývoj v klíčových metrikách – rostoucí návštěvnost a počet aktivních zákazníků ukazují, že více lidí než kdy dříve začíná svůj nákup módy právě na Zalandu. I proto vidím i následující období velmi pozitivně,“ uvedl k výsledkům firmy CFO David Schröder.
Zalando zatím nicméně nerozlousklo jen otázku, jak se dostat do telefonů svých zákazníků, ale také jak na prodeji módy online vydělat. Ve druhém kvartálu vzrostly tržby společnosti o pětinu na 1,6 miliardy eur se ziskem před zdaněním a úroky 101,7 milionu eur (v přepočtu přes 2,5 miliardy korun).
Módní velikán působí celkem v 17 evropských zemích a za oceán se zatím nechystá. Do Česka firma vstoupila v červnu loňského roku a detaily o svém působení na jednotlivých trzích sdělit odmítá.
Od roku 2010 Zalando vedou tři ředitelé (Robert Gentz, David Schneider a Rubin Ritter), k nimž v dubnu přibyli další dva členové boardu – CFO David Schröder a CTO Jim Freeman.