Do Prahy přijel před několika týdny, neodradily ho ani nejrůznější epidemiologické zprávy. „Jsem nadšený, že mohu vidět nejen vaše krásné město, ale také concept store, kde se budou moje vůně prodávat,“ říká Thibaud Crivelli.
Jeho rodina přišla do Francie z Itálie během renesance a věnovala se obchodování s cizokrajným zbožím z Blízkého i Dálného východu. Crivelli o sobě rád říká, že proto dokonale ovládá umění takzvaného savoir vivre. Thibaud Crivelli zkrátka umí žít a tuto dovednost předává i svým vůním. Ale nenechte se zmýlit, nejedná se o žádného rozevlátého bohéma.
Původní profesí marketingový expert byl při budování svého parfémového domu velmi precizní. Osobně se vždy také jede podívat do každé země, kde se jeho výrobky budou prodávat. S pražským concept storem Ingredients, kde seženete vůně s exotickými názvy, jako například Citrus Batikanga, Absinthe Boréale nebo Papyrus Moléculaire, byl ale navýsost spokojen.
Za dobu své dvouleté existence se parfémový dům Maison Crivelli z Paříže, kde byl založen, dostal do celkem 16 zemí a získal status takzvané haute parfumerie, tedy vysokého umění vůní. Ty se prodávají na tak luxusních místech, jako je třeba londýnský obchodní dům Harvey Nichols.
Pravdou je, že i když znáte jiné nezávislé parfémové domy, které pracují zajímavým způsobem s ingrediencemi a nabízí vůně, které jsou netradiční, ty od Maison Crivelli vás zaujmou na více úrovních.
Podle Thibauda Crivelliho je to proto, že poskytují těm, kdo si k nim přivoní, možnost se zastavit. „Třeba vůně Citrus Batikanga, kde najdete bergamot, chilli, mátu i vetiver, je inspirovaná pouliční slavností a koktejlem v pozdním odpoledni, který jsem tam popíjel,“ říká Crivelli.
Pro další parfém byla předobrazem žena kouřící doutník a najdete tu tóny jako koriandr, dřevo nebo papyrus. Jiný parfém byl zase inspirován myšlenkou na popíjení ledového absintu s výhledem na polární záři.
„Chci poskytovat zážitek na více úrovních. Proto si myslím, že jsem uspěl se svou značkou i teď, kdy se zdá, že s nálepkou niche pracuje snad každý. Hodně značek se zaměřuje jen na ingredience, já jsem ale zvolil odlišný přístup. Velmi pečlivě jsem pracoval nejen na parfémech samotných, ale také na jejich vzhledu, na testovacích papírcích i na nábytku, který má mé vůně prezentovat,“ vyjmenovává Thibaud Crivelli.
Na rozjezd takového podnikání potřeboval desetitisíce eur, ale investora odmítal. Zdroje sesbíral od rodiny a přátel a vstup velké korporace, která by vůně Maison Crivelli odkoupila, jako se to stalo řadě jiných, Thibaud rezolutně odmítá.
„Věřím, že pokud dokážete konzistentně a precizně pracovat, můžete být úspěšný, aniž by si někdo koupil vaši vizi a svobodu,“ uzavírá Crivelli.