Oceňovaná řada výrobků pro péči o pleť Orveda již dříve objevila řešení neduhů s nadměrně zatěžovanou pokožkou prostřednictvím ochrany kožní bariéry a mikrobiomu. Následně svou pozornost zaměřila k otázce buněčného stárnutí. Nyní otevírá luxusní kosmetické domy po celém světě.
Letos v říjnu otevřela francouzská ekologická biotechnologická značka Orveda své nové lázně a wellness centrum ve čtvrti Upper East Side na Manhattanu.
Prestižní středisko Orveda Maison New York, které nabízí charakteristické obličejové procedury, jako například Anti-Fatigue Skin Rehab, Glow Is The New Lift a Omni Solution, tak doplnilo řadu světových středisek značky, z nichž jedno se nachází v Šanghaji a další vyroste co nevidět v Paříži.
Od svého založení v roce 2014 je tato luxusní veganská kosmetická značka k dostání v některých maloobchodech typu Saks Fifth Avenue a poskytuje pleťové kúry v exkluzivních zařízeních, například v hotelu The Sinner v Paříži ve Francii.
Ve světě, který často prosazuje agresivní přístup k péči o pleť, pokud jde o boj proti stárnutí, však expanze této konkrétní značky předznamenává alternativní přístup k otázce omlazování, a sice takový, který funguje bez narušení integrity pleti.
Rozmach značky svědčí o obchodním duchu a bohatých zkušenostech v oblasti péče o pleť jejích spoluzakladatelů. Nejzajímavějším aspektem úspěchu značky je však důvtip, s jakým předvídá aktuální trendy.
Spoluzakladatelka společnosti Sue Nabi, dlouholetá generální ředitelka v kosmetickém průmyslu a bývalá prezidentka společností L’Oréal a Lancôme, od počátku předpověděla, že v reakci na nadměrné používání drsných účinných látek se zvýší obecná citlivost pleti.
Spolu se spoluzakladatelem značky Orveda Nicholasem Vu se proto rozhodla vymezit vůči dermatologickému statusu quo.
Problém nutně nespočíval v přísadách, které se v odvětví hojně používají, ale spíše ve způsobu jejich aplikace. Pokud nadužívání produktů zbavuje pleť přirozených olejů a narušuje její ochrannou hydratační bariéru, výsledkem je pleť náchylná na dehydrataci, citlivost a záněty.
To může časem vyústit v chronické sklony k zarudnutí pokožky, nepravidelnostem struktury, vyrážkám a tvorbě akné.
Aby to napravili, oslovili spoluzakladatelé vědce a lékařské odborníky a vytvořili kosmetickou řadu, která upřednostňuje zdraví kožní bariéry a mikrobiomu, přičemž důsledně bojuje proti stárnutí pleti.
Inspiraci hledali v nejmodernějších vědeckých poznatcích a využili ekologické biotechnologické aktivní látky určené pro citlivou nebo senzibilizovanou pokožku. Filozofie jejich receptur spočívá ve spojení přírodního světa s vědou a odráží holistický přístup prostřednictvím řady vědecky ověřených veganských složek.
Jejich prognózy o budoucím vývoji pleťové kosmetiky byly naprosto trefné, což potvrzují i současné trendy v oblasti péče o pleť, které se zaměřují na zdraví kožní bariéry a mikrobiomu. Mnoho spotřebitelů se na vlastní kůži přesvědčilo, že pleť s narušenou bariérou postrádá zářivost, hydrataci a vitalitu.
To vysvětluje nárůst trendů v péči o pleť, jako je „slugging“ nebo procedura „skin cycling“ doktorky Whitney Bowe. Současně se prudce rozšířily bariéru obnovující účinné látky, jako jsou ceramidy a lipidy či prebiotika a probiotika posilující mikrobiom.
Při nadměrné senzibilizaci pokožky může dojít k tomu, že pleť ztratí schopnost vstřebávat dříve vhodné účinné látky včetně vitaminu C, alfa a beta hydroxykyselin a retinolu.
U jedné kosmetické redaktorky se dokonce vyvinula chronická dermatitida po sérii silně vysušujících ošetření laserem AviClear, která narušila její kožní bariéru a způsobila takové vysušení, že její mikrobiom podlehl dysbióze. Tím vším chci říct, že Nabiina předpověď trendu senzibilizované pleti se stoprocentně naplnila.
Orveda klade důraz na kožní bariéru a mikrobiom, které hrají klíčovou roli při ochraně pokožky. Obě plní důležitou úlohu pro hydrataci a zadržování vlhkosti a zároveň brání v přístupu patogenům a dráždivým látkám.
Jemné a zároveň účinné přípravky Orveda byly od počátku navrženy tak, aby hojily a zklidňovaly pokožku, obnovovaly kožní bariéru a podpořily tvorbu zdravého a rozmanitého mikrobiomu.
Jejich dekadentní oční krém Orveda Eye Unveiler Cream (přibližně 7400 korun) je jedním z originálních výtvorů značky, který obsahuje specifické poměry ceramidů a bioidentických lipidů pro optimální výživu a regeneraci kožní bariéry.
Řada obsahuje také složky pro rozjasnění pleti, jako jsou biofermentované formy kombuchy, mořské enzymy a účinné bakterie Thermus thermophilus, které se vyskytují hluboko v oceánech. Všechny tyto látky mají mimořádný antioxidační účinek, navíc bez potenciálních dráždivých účinků, jaké mohou způsobovat některé formy vitaminu C.
Vývoj značky je skutečně fascinující a dokazuje snahu o inovativní přístup. Posledním produktem, který uvedli na trh, je oceňovaný Omnipotent Concentrate za 12 000 korun.
Toto sérum bylo jedním z prvních luxusních produktů pleťové kosmetiky na světě, které se věnují fenoménu zvanému buněčná senescence čili jedné z nejmodernějších cest, jak čelit stárnutí pleti.
Senescence, často označovaná jako „zombie buňky“, označuje buněčný stav, který se podobá jakémusi „buněčnému očistci,“ kdy kožní buňka není docela mrtvá, ale již nedochází k jejímu dělení a neplní své funkce.
Senescentní buňky jsou problematické, protože jejich buněčná signalizace podněcuje ostatní buňky, aby je následovaly a staly se rovněž senescentními. Tento proces přispívá k rychlosti stárnutí, a proto je častým tématem rozhovorů o buněčné dlouhověkosti.
Je pravda, že Orveda patří mezi vůbec první značky, které na problematiku zareagovaly uvedením svého přípravku na trh luxusní pleťové kosmetiky.
V této souvislosti je třeba říci, že jejich přístup založený na důsledném výzkumu jde nutně ruku v ruce s vysokou cenou produktů. Údaje nicméně naznačují, že výzkum je pro spotřebitele luxusní pleťové kosmetiky jednou z hlavních motivací při nákupu produktů péče o pleť.
S představováním nových kosmetických domů Orveda po celém světě se identita značky propisuje také do fyzických prostor. Sám Vu dohlížel na minimalistický design newyorského interiéru o rozloze 357 čtverečních metrů, v jehož architektonickém řešení i výzdobě se záměrně snoubí staré s novým, minimalismus s modernou.
Kombinace zelené a černé barvy značky je prominentním prvkem v celém prostoru, podobně jako spojení hranatého skla a zemitého mramoru, které odkazují na multisenzorické styčné body mezi vědou a přírodou.
Foto Orveda
Butik Orveda v Šanghaji
Koncepce společnosti Orveda byla ze své podstaty vždy futuristická, jen se jim ji zkrátka podařilo geniálně zrealizovat. Mistrně předpověděli rostoucí problémy se senzibilizovanou pokožkou a představili pohotové řešení ve formě produktové řady založené na vědeckých datech.
Poté, co předběhli dobu v oblasti bariérových a mikrobiomových trendů, nyní ve svém počínání pokračují s nově vznikajícími tendencemi. Avantgardní myšlení je zkrátka součástí DNA jejich značky.