Vzpamatovávající se módní e-shop Zoot si našel další díl marketingové skládanky. Společně s televizní stanicí Óčko přivedl na svět módní pořad s názvem Vohákni se jako booh. A vypadá podobně zvláštně, jako se jmenuje.
„Asi nejste cílovka,“ směje se do telefonu Robert Vojáček, šéf Zootu zodpovědný za růst, toho času objíždějící zahraniční dodavatele. „Funguje to ale náramně. Kousky, které se tam objeví, mnohdy na e-shopu úplně vyprodáme,“ pochvaluje si.
Oč tedy jde?
V několikaminutovém pořadu, který Óčko vysílá tři dny v týdnu třikrát denně, jde o jakýsi módní souboj tuzemských influencerů. O vítězi těchto fashion battlů, které jsou vždy na předem určené téma, poté rozhodují diváci na sociálních sítích. Vše je propojeno s e-shopem Zootu, kde jsou kousky z jednotlivých dílů k zakoupení.
„My zajišťujeme část produkce, dodáme influencery a obsah. Například moderátor je náš stylista, který v Zootu dělá na full-time, a celé je to natočené u nás. Není to tak, že bychom si platili nějaký reklamní prostor,“ popisuje Vojáček spolupráci s televizní stanicí.
Inspirace patří podle něj v módním průmyslu mezi základní klíče k úspěchu, což lze jenom potvrdit. Když nyní jdete nakupovat například na britský Asos, upoutá vás nejprve obří banner říkající „Shop the trend“. Pozadu není ani německé Zalando, které pod záložkou „Get the look“ ukazuje již kompletní outfity konkrétních lidí, které daný týden vzbudily nejvíce pozornosti.
Celé outfity má na svém e-shopu ostatně i Zoot. „Inspiraci chceme zákazníkům nabídnout také zábavnou formou,“ dodává Vojáček stran pořadu, jehož vysílání je naplánováno do konce března. Zatím se prý jeví jako úspěch, a tak by mohl eventuálně v budoucnu pokračovat.
Zoot se v prosinci loňského roku pochlubil prvním ziskovým měsícem historie, ale na černá čísla za celý rok to pochopitelně nestačilo. Robert Vojáček hospodářské výsledky specifikovat nechce, ale tvrdí, že po letech v obří ztrátě bude letos Zoot „někde na červené nule“.
„Můžu říct, že lednové tržby nejsou tak daleko od prosincových, což je dobré znamení, protože listopad a prosinec jsou samozřejmě absolutní vrchol sezony.“
Nejvíce maržové muziky přináší privátní brand, který už je podle Vojáčka v top 4 prodávajících se značkách a který ve firmě budou nadále rozvíjet. Zoot už má také přes 50 partnerských výdejen (jde o prodejny módy, jimž Zoot zaplatí za to, že si v nich zákazníci budou moci vyzkoušet objednané zboží).
V pátek 13. března proběhne schůze věřitelů, po jejímž skončení by měly být známy podrobnosti, co se v Zootu děje. Všichni si ale nepochybně budou přát, aby firma i jako booh vydělávala.