Ty fotky viděl snad každý. Sportovní ikony Roger Federer a Rafael Nadal pózovali pro Louis Vuitton v Dolomitech a sbírali miliony lajků. Módní gigant tím potvrdil, že čím dál víc sází na sport.
Ve světě sportovních rivalit patří tahle k nejsrdečnějším. Ač byli tenisté Federer a Nadal na kurtu nesmiřitelnými soupeři, mimo něj se uznávají, ba dokonce k sobě mají blízko. A každé jejich setkání bývá opravdu vřelé.
Nejinak tomu bylo i v italských Dolomitech, při pózování pro kampaň Core Values módního giganta Louis Vuitton. Když odpovídali na otázku, zda pamatují své první setkání, neobešlo se to bez přátelského pošťuchování.
„Já si to pamatuju. Ale on asi ne,“ konstatoval Nadal. „Já si to nepamatuji. Byl jsem na tebe hodný?“ opáčil Federer – a Nadal se rozesmál: „Byl jsi trochu arogantní.“
Pro Louis Vuitton to byla trefa. Fotka, kterou pořídila Annie Leibovitz, nasbírala jen na oficiálním účtu zhruba milion lajků, hojně se sdílela a mluvili o ní všichni.
Připomenula situaci z listopadu 2022, kdy se kvůli stejné značce nad šachovnicí sklonily fotbalové legendy Cristiano Ronaldo a Lionel Messi. Podobná partnerství přitom mezi sportovci a luxusními módními brandy nebývala tak častá.
„Jenže s příchodem sociálních sítí se tohle změnilo. Sport je výkladní skříní pro mnohamilionové publikum a sportovci jsou nejlepší cestou pro zviditelnění značky, oslovení většího počtu potenciálních spotřebitelů a získání nebo posílení loajality zákazníků,“ vysvětlil Sean Burke, analytik z firmy Clarkston Consulting, pro deník El País.
Fotka s Ronaldem a Messim, kteří hráli šachy na kufru Louis Vuitton, vytvořila nový rekord pro počet lajků na Instagramu, k dnešku jich má přes osm milionů. Velkou roli samozřejmě sehrálo, že ji oba sportovci sdíleli na svých osobních profilech. Ronaldo si za to údajně řekl o dva miliony dolarů, Messi 1,7 milionu.
Úspěch se dostavil, i proto značka zopakovala akci s tenisty. Federer s Nadalem vyrazili do hor s batohy Louis Vuitton: prvně jmenovaný vyfasoval Monogram Christopher, druhý Monogram Eclipse.
„Nebylo ani tak těžké je sehnat dohromady. Jsou dobří přátelé a vídají se i soukromě. Z jejich rivality se stalo přátelství. Jsou na to hrdí a myslím, že jdou neuvěřitelným příkladem,“ pochvaloval si šéf Louis Vuitton Pietro Beccari pro Financial Times.
Že to mateřský konglomerát LVMH myslí se sportem vážně, ukázal i další velký krok: stal se sponzorem letošní olympiády v Paříži. Bude vyrábět medaile, sponzorovat některé sportovce a finančně podporuje olympijskou štafetu. A pochopitelně se bude servírovat šampaňské Moët & Chandon a koňak Hennessy.
Zároveň se loni jedním z ambasadorů Louis Vuitton stal i Carlos Alcaraz, poslední šampion z Wimbledonu a tenisová hvězda let nadcházejících. Značka zkrátka chce být co nejvíc vidět, s čímž souvisí i nedávné jmenování Pharrella Williamse kreativním ředitelem pánských kolekcí.
Vzbudit zájem se nepochybně daří, což přináší jinou výzvu: zůstat přes veškerou viditelnost exkluzivním zbožím. „Dbáme na to, aby se naše kroky dlouhodobě vyplatily. A věřím, že i kampaň s Federerem a Nadalem pomůže dlouhodobě zvýšit žádanost značky,“ očekává Beccari.